תקיפת בן זוג, כליאתו ופגיעה בפרטיות. מה ההשלכות?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

[vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg" margin_top="0" margin_bottom="0" padding_left="0" padding_right="0" animation="" type="" bg_color="" bg_position="top" bg_repeat="no-repeat" bg_cover="false" bg_attachment="false" padding_top="0" padding_bottom="0" enable_parallax="" parallax_speed="0.1" bg_video_src_mp4="" bg_video_src_ogv="" bg_video_src_webm=""][vc_column width="1/2" animation=""][vc_column_text]

עורך דין פלילי שרון נהרי - הכותרת מתוך MYNET
עו"ד פלילי שרון נהרי – הכותרת מתוך MYNET

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/2" animation=""][vc_column_text]אזרח מקומי חשד לאחרונה כי אשתו נמצאת ברומן עם המנהל שלה במקום עבודתה. בעקבות כך הוא החליט לעשות מעשה כשנטל את מכשיר הנייד שלה על מנת לאתר הוכחות לרומן, כך פורסם באתר MYNET לאחרונה. בכתב האישום שהוגש כנגד הגבר, נכתב כי הוא מצא התכתבויות בין השניים ובעקבות כך תקף את אשתו, כלא אותה בדירתם לילה שלם, פגע בפרטיותה ואף איים על המנהל שלה במילים שלא משתמעות לשתי פנים.

הנאשם חשוד במספר עבירות שהן מסוג פשע והענישה המקסימלית בגינן חמורה, כגון תקיפת בן זוג (4 שנות מאסר), כליאת שווא ופגיעה בפרטיות (5 שנות מאסר על כל עבירה). כמו כן הוא מואשם בשתי עבירות מסוג עוון שהעונש לצידן הוא עד 3 שנות מאסר: איומים ונזק לרכוש.

כל העבירות יחד או כל עבירה לחוד?

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg" margin_top="0" margin_bottom="0" padding_left="0" padding_right="0" animation="" type="" bg_color="" bg_position="top" bg_repeat="no-repeat" bg_cover="false" bg_attachment="false" padding_top="0" padding_bottom="0" enable_parallax="" parallax_speed="0.1" bg_video_src_mp4="" bg_video_src_ogv="" bg_video_src_webm=""][vc_column animation=""][dt_gap height="15"][vc_column_text]כעורך דין פלילי אני יכול לומר שככל כשכתב האישום מונה מספר עבירות שונות חמורות, הרי שהוא מעיד על חומרת הנסיבות של ביצוע העבירה. כאשר בית המשפט, בשלב גזר הדין, גוזר את העונש יכול הוא להתייחס לכל עבירה בנפרד ולקצוב עונשה, כמו כן הוא יכול להתייחס לכל העבירות והמעשים כאירוע אחד ולא כמספר אירועים נפרדים.

למעשה, על פי החלטת בית המשפט העליון לאחרונה, ובהתאם לסעיף 40 י"ג לחוק העונשין, הרי שההנחיה לראות בכל המעשים אירוע אחד ומכך לגזור עונש כולל לכל העבירות יחד כמקשה אחת, שכן המבחן המשפטי המיושם במקרים כגון אלו הנו מבחן "הקשר ההדוק". כלומר, אם העבירות בוצעו כלפי אותו המתלונן, תחת אותה מסכת עובדתית ויש בניהן קשר הגיוני הדוק הרי שעל בית המשפט להתחשב בכך ולראות את העבירות כאירוע אחד.

קשה לאמוד את שיקולי הפרקליטות באשר לעמדתה העונשית אולם, ניתן לשער כי הפרקליטות מתחשבת במצבו הנפשי של הנאשם עת גילה את הקשר הרומנטי של אשתו עם מנהלה. אין להקל ראש בעבירות אלו אלא שיש לקחת בחשבון מהו הנזק, אם נגרם, לקורבנות העבירה, למשל בסעיף התקיפה: כיצד תקף הבעל את אשתו והאם נגרם לה נזק? כמו כן יתכן שהפרקליטות מתחשבת אף בהודאה, חרטה והעדר עבר פלילי של הנאשם בעמדתה לעונש.

מניסיוני, כעורך דין פלילי, רישום פלילי עלול להוות עבור אדם מכשול להמשך תפקודו התעסוקתי והכלכלי, זאת מפני שישנם מקומות אשר דורשים מעובדיהם הוכחה כי אין להם הרשעות בעבר. מעבר לכך, הרשעה ורישום פלילי יוצרים תחושה קשה אצל נאשמים רבים, תחושה של 'קלון' ובושה אשר עלול לפגוע בהערכתם העצמית בהווה ובעתיד.

זכרו: פנייה לעורך דין פלילי מנוסה בתיקי אלימות ובייחוד אלימות במשפחה, כבר בשלב החקירה הראשונית, בהחלט עשויה לסייע לכם להתמודד עם החשדות שיוטחו בפניכם. במקרה שבו יוגש כתב אישום, ייצוג על ידי עו"ד פלילי הנו קריטי.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים