שיתוף פעולה בין עורכי דין בדיני הסגרה: תיק אלי האנה כמקרה מבחן

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

אלי האנה, מפתח הגוף הישראלי שנמלט מישראל וויתר על אזרחותו הישראלית לטובת אזרחות אוקראינית נלכד לאחרונה באיטליה ובימים הקרובים תגיש משטרת ישראל בקשת הסגרה רשמית בעניינו.

2013-06-15_2003

מאת עורך דין פלילי שרון נהרי ועו"ד טל אלפרן

בשנת 2008 נעצר האנה על ידי המשטרה בחשד להעלמת מס בסכום כולל של קרוב ל-13 מיליון שקלים וזאת לצד חשד נוסף במעורבות ברשת בינלאומית לסחר בלתי-חוקי בסטרואידים. ב-2009  הוגש כנגדו כתב אישום בעבירות אלו אך האנה עצמו לא התייצב לדיון לאחר שהודיע קודם לכן על כך שהוא מוותר על אזרחותו הישראלית ומחליף אותה באזרחות האוקראינית שניתנה לו על ידי המדינה.

על פי הדיווחים, בשבוע שעבר הגיע האנה לתחרות פיתוח גוף באחת הערים הסמוכות לפירנצה ונעצר על ידי רשויות החוק במדינה בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא כנגדו על ידי ישראל. מיותר לציין כי הבחירה של האנה באוקראינה לא הייתה מקרית משום שמדובר במדינה שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל.

כפי שהסברנו בעבר באחד המאמרים שעסקו בתחום של דיני הסגרה – ישנה חשיבות עליונה לייצוג משפטי בהליכי הסגרה משום שעל עורך דינו האוקראיני של האנה תוטל בין היתר המשימה לדאוג לכך שברגע שמרשו יוסגר, אם וכאשר, הרי שגם בישראל יזכה האנה לייצוג משפטי הוגן על ידי עורך דין המתמחה בדיני הסגרה. במילים אחרות, עורך הדין האוקראיני יצטרך לעבוד בשיתוף פעולה עם עורך דין ישראלי ולתדרך אותו באשר לנקודות הבעייתיות והחולשות העולות מהתיק.

עדכונים נוספים