העלמת מס מהשכרה וממכירת נכסים: מקרה בוחן

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עורך דין פלילי שרון נהרי - על עבירת העלמת מס

[vc_row bg_type="no_bg"][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="4898" img_size="full"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]באתר גלובס ובאתרי חדשות אחרים פורסם על כתב אישום שהוגש כנגד אברך הלומד בישיבה שלא דיווח על הכנסותיו מעבודתו לרשות המיסים, ובמקביל רכש דירות ונכסים והשכיר אותם, לרבות פיצולם והגדלתם, וגם במקרה זה לא דיווח על הכנסותיו מהשכרת הנכסים שברשותו (5 דירות ו-12 יחידות מחסנים) – בהיקף כולל של לפחות 1.3 מיליון ש"ח. העבירות המיוחסות לנאשם על פי כתב האישום הן עבירות מרמה, עורמה ותחבולה, עבירות מס, אי התייצבות לחקירה, אי הגשת דוחות לרשויות המס ועוד.

על פי כתב האישום, משנת 2006 ועד לחקירתו על ידי חוקרי רשות המיסים בקיץ 2015, קיבל הנאשם דמי שכירות מהשכרת כל הנכסים שברשותו בסכום כולל של למעלה מ-1.3 מיליון ש"ח, וזאת ללא דיווח לפקיד השומה וללא תשלום המיסים כחוק. כמו כן, גם על המחסנים שהיו בבעלותו והוא מכר, הוא לא דיווח כדי להתחמק מתשלום מס.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][vc_column_text]לאחר שנתפס ב-2014, הוא נדרש לדווח את פרטיו האישיים ולמלא הצהרה על מקורות ההכנסה שלו, לרבות הנכסים, אבל הוא לא עשה זאת כלל, גם לאחר דרישה נוספת שהגיעה לאחר כמה חודשים. גם לחקירה שאליה התבקש להגיע, הוא לא התייצב, כך לפי כתב האישום, אך דאג כי טופס עם פירוט הנכסים יוגש ושלח את חברו לשלם מס בגובה 100 אלף ש"ח. לאחר התשלום הוא התייצב לחקירה ובהמשך גם הגיש את הדוחות החסרים לשנים 2007-2014.

על המאבק של רשות המיסים בעברייני מס

ניסיוננו כמשרד עו"ד פלילי בתחום עבירות המס והצווארון הלבן, מלמד כי כיום רשות המיסים מפעילה אכיפה מוגברת על אנשים בעלי הכנסות המתחמקים מתשלומי מס. בשנים האחרונות ראינו, בדיוק כמו במקרה המתואר, יותר ויותר כתבי אישום והליכים משפטיים כנגד אנשים שונים, חברות, ידוענים למיניהם ועוד – בהקש של העלמת מיסים ואי דיווח.

האם יש השפעה לסכומים שבהם מדובר?

כמו בכל עבירת צווארון לבן, ובייחוד עבירת העלמת מס, ככל שגובה המס שהועלם גבוה יותר – כך נמדדת חומרת העבירה. נכון לומר שככל שהסכום יהיה גבוה, כך תיחשב העבירה לחמורה יותר, שכן היא מלמדת על העלמה מכוונת ושיטתית, וניסיון להתעשר על חשבון קופת המדינה, תוך פגיעה בערכי השוויון בציבור.

התפקיד של עורך דין פלילי במקרים כגון אלו

עבודתו של עורך דין פלילי במקרה מורכב כמו זה, דורשת קודם כל בחינה של חומר הראיות המצוי בידי הרשות על מנת לבחון את האישומים הפליליים כנגד הנאשם. טענות ההגנה האפשריות של עו"ד פלילי בין היתר יכולות להיות הזמן הרב שעבר, מאחר שחלק מהעבירות בוצע בין השנים 2003-2006, מאז עברו יותר מ-10 שנים. בהתחשב בעובדה שהסכום הכולל הוא 1.3 מיליון ש"ח המתחלק ונפרס על פני למעלה מעשור, הרי שסך הדיווח הנעלם עבור כל שנה איננו גבוה, ולכן נדרשת חקירה מעמיקה של התיק.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][dt_gap height="25"][dt_call_to_action content_size="normal" line="true" animation="shake"]

לפרטים נוספים / לקביעת ייעוץ – צרו קשר: 03-6969080 או השאירו את פרטיכם:

[contact-form-7 id="3967" title="טופס אנכי הנעה לפעולה"][/dt_call_to_action][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים