הפן הפלילי של הטרדה מינית בעבודה

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עורך דין פלילי נהרי - על הטרדה מינית בעבודה (photostock)

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה בכמות התלונות במשטרה ובפתיחת הליכים פליליים בגין הטרדות מיניות במקום העבודה. אמנם, במקרים רבים מדובר בתלונות מוצדקות, אך לא אחת מקור התלונה מגיע מחוסר הבנה, או מכעס ומרצון לנקום בעמית או בבעל מקום העבודה.

חשוב להבין כי אישום פלילי עבור אדם נורמטיבי מהווה כתם קשה, שהשלכותיו תורגשנה בטווח הקצר והארוך בחייו האישיים והמקצועיים. לכן, בכל מקרה של חשד ותלונה בגין הטרדה מינית במקום עבודה, חשוב לפנות אל עורך דין פלילי כדי להבין אם המעשה שבוצע אכן מוגדר בחוק כהטרדה בפן הפלילי, ועל מנת להכיר את זכויותיכם ודרכי ההתמודדות עם האישום.

מהי הטרדה מינית במקום העבודה?

עורך דין פלילי נהרי - על הטרדה מינית בעבודה (photostock)
עו"ד פלילי נהרי – על הטרדה מינית בעבודה (photostock)

בקרב הציבור קיימת גישה מוטעית, לפיה הטרדה מינית במקום עבודה מתרחשת רק במקרים בהם נכפה מגע פיזי בעל גוון מיני. חשוב להבין כי בעיני החוק הגדרתה של הטרדה מינית הרבה יותר רחבה ומקיפה, וכוללת בתוכה גם מקרים של הצעות מיניות חוזרות ונשנות, ואפילו הערה חד פעמית בעלת קונוטציה מינית ופוגענית.

יתרה מכך, במקרים של יחסי עבודה ומרות, עבירת הטרדה מינית נחשבת לכזאת גם אם הצד המוטרד לא ביטא התנגדות או חוסר הסכמה חיצונית למעשים.

יחד עם זאת, כל מקרה נדרש להיבחן לגופו בהתאם לנסיבותיו, ויודגש כי לא כל הטרדה מינית נחשבת לעבירה פלילית. במקרים שבהם ההטרדה לכאורה גולשת לפן הפלילי, את הבחינה מומלץ כאמור לבצע עם עורך דין פלילי מנוסה בתחומים אלו.

התמודדות נכונה עם הליך משמעתי במקום העבודה

התמודדות נכונה עם האשמה בהטרדה מינית במקום העבודה – מתחילה כבר מרגע הגשת התלונה במקום עצמו. לעתים הנושא נגרר לכדי שימוע פלילי. התמודדות נכונה בשלב השימוע דורשת פנייה אל עורך דין פלילי הבקיא גם בדיני עבודה.

ביכולתו של עורך הדין לוודא כי ההליך המשמעתי המבוצע מול לקוחו הנו הוגן, שומר על כל זכויותיו, ומאפשר לו להציג באופן מלא את עמדותיו וטיעוניו. חשוב להבין כי לנאמר בהליך השימוע תהיה השפעה ניכרת על התנהלותו של ההליך פלילי. בנוסף, גישה רצינית ויסודית מעין זו יכולה לעתים קרובות למנוע הגשת כתב אישום ופתיחת הליך פלילי כנגד הנאשם.

עדכונים נוספים