חקירת עורכי דין וחשיבות החיסיון בינם ללקוחות

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
צילום מסך - מתוך חדשות 2

[vc_row full_width="" parallax="" parallax_image="" margin_top="0" margin_bottom="0" padding_left="0" padding_right="0" animation="" type="" bg_color="" bg_position="top" bg_repeat="no-repeat" bg_cover="false" bg_attachment="false" padding_top="0" padding_bottom="0" enable_parallax="" parallax_speed="0.1" bg_video_src_mp4="" bg_video_src_ogv="" bg_video_src_webm="" bg_type="no_bg" parallax_style="vcpb-default" bg_image_new="" layer_image="" bg_image_repeat="repeat" bg_image_size="cover" bg_cstm_size="" bg_img_attach="scroll" parallax_sense="30" bg_image_posiiton="" animation_direction="left-animation" animation_repeat="repeat" video_url="" video_url_2="" u_video_url="" video_opts="" video_poster="" u_start_time="" u_stop_time="" viewport_vdo="" enable_controls="" bg_override="0" disable_on_mobile_img_parallax="" parallax_content="" parallax_content_sense="30" fadeout_row="" fadeout_start_effect="30" enable_overlay="" overlay_color="" overlay_pattern="" overlay_pattern_opacity="80" overlay_pattern_size="" multi_color_overlay="" multi_color_overlay_opacity="0.6" seperator_enable="" seperator_type="none_seperator" seperator_position="top_seperator" seperator_shape_size="40" seperator_svg_height="60" seperator_shape_background="#fff" seperator_shape_border="none" seperator_shape_border_color="" seperator_shape_border_width="1" icon_type="no_icon" icon="" icon_size="32" icon_color="" icon_style="none" icon_color_bg="" icon_border_style="" icon_color_border="#333333" icon_border_size="1" icon_border_radius="500" icon_border_spacing="50" icon_img="" img_width="48" ult_hide_row="" ult_hide_row_large_screen="" ult_hide_row_desktop="" ult_hide_row_tablet="" ult_hide_row_tablet_small="" ult_hide_row_mobile="" ult_hide_row_mobile_large=""][vc_column width="1/2" animation=""][vc_column_text]

צילום מסך - מתוך חדשות 2
צילום מסך – מתוך חדשות 2

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/2" animation=""][vc_column_text]לאחרונה פורסם בכלי התקשורת על חקירה באזהרה של שלושה סנגורים במסגרת פרשה 512, שבמסגרתה מייצג גם עו"ד שרון נהרי. יובהר כי עו"ד נהרי אינו נמצא בין הסנגורים הנחקרים.

על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, חקירת עורך דין כעד או כחשוד בעניינים הקשורים לעבודתו, לא תבוצע על מנת להביא את העו"ד להפרת החיסיון בינו לבין הלקוח. כשמועלה טענה של חיסיון שאינה מופרכת על פניו, ייתן החוקר את דעתו לצורך לכבד את החיסיון. עורך הדין הנחקר יכול להתייעץ עם נציג מוועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין או כל גורם מתאים, בתנאי שהדבר לא פוגע בחקירה.

הזימון של עורך דין לחקירה כעד בנוגע ללקוח שלו על פעילות שנעשתה במסגרת תפקידו כעורך דין, דורש אישור של ראש יחידה ארצית במשטרת ישראל או קצין אח"מ מחוזי.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width="" parallax="" parallax_image="" margin_top="0" margin_bottom="0" padding_left="0" padding_right="0" animation="" type="" bg_color="" bg_position="top" bg_repeat="no-repeat" bg_cover="false" bg_attachment="false" padding_top="0" padding_bottom="0" enable_parallax="" parallax_speed="0.1" bg_video_src_mp4="" bg_video_src_ogv="" bg_video_src_webm="" bg_type="no_bg" parallax_style="vcpb-default" bg_image_new="" layer_image="" bg_image_repeat="repeat" bg_image_size="cover" bg_cstm_size="" bg_img_attach="scroll" parallax_sense="30" bg_image_posiiton="" animation_direction="left-animation" animation_repeat="repeat" video_url="" video_url_2="" u_video_url="" video_opts="" video_poster="" u_start_time="" u_stop_time="" viewport_vdo="" enable_controls="" bg_override="0" disable_on_mobile_img_parallax="" parallax_content="" parallax_content_sense="30" fadeout_row="" fadeout_start_effect="30" enable_overlay="" overlay_color="" overlay_pattern="" overlay_pattern_opacity="80" overlay_pattern_size="" multi_color_overlay="" multi_color_overlay_opacity="0.6" seperator_enable="" seperator_type="none_seperator" seperator_position="top_seperator" seperator_shape_size="40" seperator_svg_height="60" seperator_shape_background="#fff" seperator_shape_border="none" seperator_shape_border_color="" seperator_shape_border_width="1" icon_type="no_icon" icon="" icon_size="32" icon_color="" icon_style="none" icon_color_bg="" icon_border_style="" icon_color_border="#333333" icon_border_size="1" icon_border_radius="500" icon_border_spacing="50" icon_img="" img_width="48" ult_hide_row="" ult_hide_row_large_screen="" ult_hide_row_desktop="" ult_hide_row_tablet="" ult_hide_row_tablet_small="" ult_hide_row_mobile="" ult_hide_row_mobile_large=""][vc_column width="1/1" animation=""][vc_column_text]בשנים האחרונות גבר מאוד הצורך בהנחיה ברורה מצד היועץ המשפטי לממשלה, משום שפעמים רבות עורכי דין נחקרים בנושאים שקשורים לתחום עיסוקם המקצועי, ואף בעניינים הקשורים ללקוחותיהם. המקרה שהביא להנחיות אלה, היה של עו"ד דייויד וינר ז"ל.

מקרה עו"ד דייויד וינר

עו"ד וינר היה סגן הסנגור הציבורי והוא נחקר עם עו"ד בר-שלום בפרשת רצח השופט עדי אזר ז"ל, בנוגע לעניינים שבהם טיפלו בשם לקוח שלהם, מטעם הסנגוריה הציבורית. לימים, אותו לקוח הורשע ברצח. פרקליט המדינה הורה לחקור את שני עורכי הדין שלא באזהרה, משום שהוא לא סבר שהיה חשד לעבירה פלילית מצידם. עוד הוא ציין שבמקרה שבו תעלה טענה של חיסיון עו"ד-לקוח, בית המשפט יכריע בסוגיה.

שני עורכי הדין נחקרו בתקיפות ודברים קשים הוטחו בהם, על אף שהם לא הוזהרו בכל חשד. עו"ד וינר הסביר לחוקר שאינו יכול להשיב בשל החיסיון, ואילו החוקר השיב שלא מדובר בהתנהגות של עורך דין ולקוח והטיח בו חשדות ממשיים. כשהיה מעוניין להשיב לשאלות לאחר אישור ועדת האתיקה הארצית או פרקליט המדינה, נאמר לו שפרקליט המדינה לא מוכן לתת החלטה שבה החיסיון לא חל. החוקר המשיך בחקירתו תוך השמעת הטענה שעו"ד וינר מסתתר מאחורי החיסיון.

בעקבות מקרה וינר, נוסחו הנחיות היועץ המשפטי לממשלה המחייבות את עורך הדין לשמור על החיסיון. על פי ההנחיות, מטרת החקירה של עורך הדין לא תהיה הפרת החיסיון והחוקר ייתן את דעתו לצורך לכבד את החיסיון, אם עולה טענה כזו שלא מופרכת על פניה.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים