"יש להקנות למשטרה סמכויות כלפי פייסבוק במסגרת המאבק בטרור"

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עורך דין פלילי שרון נהרי - עבירת חדירה לחומר מחשב

cyber criminals sharon nahariעו"ד פלילי שרון נהרי התייחס השבוע באתר הפלילים "פוסטה", לפגישתם של שרת המשפטים, אילת שקד והשר לביטחון פנים, גלעד ארדן עם בכירי פייסבוק במטרה להילחם באלימות, השיימינג וההסתה לטרור. "יש להקנות למשטרה סמכויות כלפי תאגידים בינלאומיים כמו פייסבוק, שיחייבו את שיתוף הפעולה שלהם במסגרת המאבק בטרור", אמר נהרי. "נדרשות סמכויות שתהיינה בהישג יד – כך שתוך כמה שעות ניתן יהיה לתפוס בקלות רבה את מי שהסית או פגע, לגלות את האיי.פי. שלו, לחסום אותו ולהעלימו מהרשת".

עו"ד נהרי, המתמחה בעבירות מתחום המחשב והסייבר, הוסיף כי גם בתחום השיימינג ("ביוש") יש להרחיב את כלי האכיפה. ""טיפלתי בכמה תיקים, במיוחד של בני נוער, שיצרו פרופילים מזויפים ובמסווה ביצעו דרך הרשת עבירות כמו חשיפת תמונות אינטימיות, או איומים. במקרה רבים, מצאנו פרצות בחוק בנושא של סמכויות, צווים וזיהוי הנאשם – כך שהתביעה מצאה עצמה בבעיה".

למרות זאת, עורך דין פלילי נהרי, לא חושב שהעולם הווירטואלי צריך לתת מחסה ויתרון למי שמבצע עבירה פלילית. "כסנגור, אני לא מודאג מכך שירחיבו יותר מדי את כלי האכיפה הפלילית כנגד עבירות ברשת.
אני סבור שצריך להרחיב את מחלקת הסייבר במשרד המשפטים, ובטוח שבית המשפט יידע לעשות את האיזונים בין הזכות להביע דעה ולשמור על חופש הביטוי כחוק יסוד, ובין השיימינג הנורא והפגיעה באנשים ברשת, ולא יקרה שום דבר אם בית המשפט ייטה קצת לטובת ההגנה על הקורבנות, תוך שמירה במידת האפשר על חופש הביטוי".

 

עדכונים נוספים