כל מה שצריך לדעת על הטרדה מינית

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

הטרדה מינית היא עבירה המאגדת בחובה מספר סוגים של מעשים הנחשבים כעבירה פלילית. כלל החוק אשר חוקק למנוע הטרדות מיניות מפורש היום בקרב הציבור בצורתו הרחבה, בשל כך אנו עדים לאחרונה למספר תלונות גדל  בהטרדה מינית.

מה יחשב להטרדה מינית?

ניתן להגדיר באופן כללי הטרדה מינית, כל מעשה שיש בו התייחסות ואופי מיני של אחד כלפי אחר. החוק למניעת הטרדות מיניות מגדיר מצבים כללים אשר מהווים הטרדה מינית:

  • סחיטה באיומים כלפי אדם בעלת אופי מיני
  • הצעות חוזרות בעלות אופי מיני אשר הופנו לאדם אשר הראה למטריד כי אינו מעוניין בהצעות (אם הופנו ההצעות תוך ניצול יחסי מרות, למשל במקום העבודה, לא נדרש כי המוטרד יראה למטריד כי איננו מעוניין בהצעה)
  • התייחסויות חוזרות המופנות לאדם, המתמקדות במיניותו: כאשר אותו אדם הראה למטריד כי אינו מעוניין בהתייחסויות האמורות
  • התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למיניותו, לרבות נטייתו המינית (אף התייחסות חד פעמית)
  • מעשה מגונה: כל מעשה העולה כדי מעשה מגונה כפי שמוגדר בחוק העונשין.

העונש העומד לצידן של עבירות הטרדה מינית נע בין שנתיים מאסר ועד ארבע שנים בהתאם לנסיבות המעשה. ההתיישנות על העבירות היא 7 שנים.

בשים לב כי החוק למניעת הטרשה מינית מתייחס להצעות בעלות אופי מיני חוזרות ולא חד פעמיות וכי ברוב המקרים על המורד להראות כי איננו מצעוניין. למעט כאמור במקרים בהן ההטרדה היא במקום העבוןדה ותוך ניצול יחסי מרות.

ניצול יחסי מרות משמעותו כי המטריד השתמש בכוחו ובמעמדו בעבודה כגורם משפיע על המוטרד באופן שהמוטרד חש חסר ברירה.  כאשר התלונה עוסקת בהטרדה מינית במקום העבירה נטל ההוכחה כי לא היה "ניצול יחסי מרות" נופל לפתחו של המעביד, הנאשם.

מעשה מגונה כהטרדה מינית:

החוק למניעת הטרדה מינית מכליל בתוכו את עבירת המעשה המגונה המצויה בסעיף 348 לחוק העונשין.  עבירה זו נחשבת לחמורה יותר , ואף היא כוללת מספר בלתי מבוטל של מצבים אשר יכנסו בהגדרתה.

תלונה על מעשה הכולל נגיעה, נשיקה או כפיה של נגיעה באחר בדרך כלל תחשב כמעשה מגונה.

הטרדה מינית והליך אזרחי:

חשוב לדעת, הטרדה מינית מהווה עבירה פלילית וגם עוולה אזרחית, משמע שניתן לתבוע אזרחית את המטריד.

במקרים בהם מוגשת נגדך תלונה על הטרדה מינית , חשוב לקבל יעוץ משפטי מהר ככל שניתן, כבר בהליכי המעצר והחקירה מעורך דין העוסק במשפט הפלילי על מנת לנקוט בכל האמצעים להסדיר את התלונה מבלי שזו תיגרר למשפט פלילי או להסדירה באופן האזרחי.

לפיכך, אם נחשפת להטרדה מינית או אם הוגשה נגדך תלונה במקום העבודה או החל הליך אזרחי ישנה חשיבות רבה לפנייה לקבלת יעוץ משפטי מעורך דין העוסק במשפט פלילי על מנת ויסייע לך להימנע מהליך פלילי.         

משרד עורך דין פלילי שרון נהרי עוסק מזה שנים רבות בהגנה על חשודים בעבירות מין בכלל ועבירות הטרדה מינית בפרט.

המשרד מייצג אנשים אשר הוגשה כנגדם תלונה אזרחית במקום העבודה ועומל לסיים את ההליך בפן האזרחי ולהימנע מהליך פלילי ובכך להקטין את הפגיעה בלקוח ובעתידו.

כמו כן, משרד עו"ד שרון נהרי, בהצלחה רבה, הביא לסיומם של הליכים פלילים כנגד חשודים בעבירות הטרדה מינית או מעשה מגונה, אף בטרם הגשת כתב האישום תוך ניצול מהותי של הליכי השימוע לפני הגשת כתב האישום תוך בחינה מקצועית ומיומנת של חומרי החקירה, וההגנות העומדות לטובת החשוד.

 

 

 

עדכונים נוספים