מהן עבירות הלבנת הון לפי החוק בישראל?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
על הלבנת הון - עורך דין פלילי שרון נהרי (phanlop88)

[vc_row bg_type="no_bg" margin_top="0" margin_bottom="0" padding_left="0" padding_right="0" animation="" type="" bg_color="" bg_position="top" bg_repeat="no-repeat" bg_cover="false" bg_attachment="false" padding_top="0" padding_bottom="0" enable_parallax="" parallax_speed="0.1" bg_video_src_mp4="" bg_video_src_ogv="" bg_video_src_webm=""][vc_column width="1/2" animation=""][vc_column_text]

על הלבנת הון - עורך דין פלילי שרון נהרי (phanlop88)
(תמונה: phanlop88)

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/2" animation=""][vc_column_text]החוק קובע מספר עבירות של איסור הלבנת הון: איסור עשיית פעולה ברכוש שמקורו בעבירה, איסור עשיית פעולה ברכוש שמטרתו למנוע דיווח ואיסור לעשות פעולה ברכוש שמקורו בפשיעה

כמשרד עורך דין פלילי חשוב לנו להציג בפניכם את הרקע למונח הלבנת ההון ולציין שמשמעותו הנה מורחבת, בדרך כלל ע"י גופי ממשלה כמו הרשות לניירות ערך. הלבנת הון יכולה להתבצע על ידי אנשי פשע וסוחרי סמים אבל לא רק, אלא גם על ידי אנשים רגילים או עסקים כאלו ואחרים. בעבר המונח נקשר רק לכסף שמקורו בפעילות פלילית וכמו כן הוא גם התייחס לכסף שמקורו בפעילות חוקית, אבל היה כרוך בהעלמת מיסים. הלבנת הון מבוצעת בדרך כלל על ידי הטמעתו של רכוש מסוים, אשר מקורו בעבירה, במערכת פיננסית לגיטימית אחרת.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg" margin_top="0" margin_bottom="0" padding_left="0" padding_right="0" animation="" type="" bg_color="" bg_position="top" bg_repeat="no-repeat" bg_cover="false" bg_attachment="false" padding_top="0" padding_bottom="0" enable_parallax="" parallax_speed="0.1" bg_video_src_mp4="" bg_video_src_ogv="" bg_video_src_webm=""][vc_column animation=""][vc_column_text]

איסור הלבנת הון

עבירת איסור הלבנת הון היא עבירה אישית. כלומר, מי שביצע אותה הוא לא בהכרח שותף לעבירת המקור. לא פעם מדובר בשרשרת לא קטנה של אנשים המבצעים את העבירה, כאשר בכל פעם מישהו מהם לוקח חלק קטן בתהליך, כשהוא בעצם מהווה עוד צעד בדרך לניתוק הקשר בין מקור הרכוש לעבריין.

על מנת למנוע עבירות כאלו קיימת הרשות לאיסור הלבנת הון שהוקמה כגוף מודיעיני במשרד המשפטים. אותה רשות אחראית על איסוף מידע, ניתוחו ועיבודו. יש לציין כי רשות זו אינה יחידה חוקרת ואף לה אין סמכות לעשות כן באופן עצמאי. תפקידה הוא לבחון את המצב ואם ישנו חשד, הרשות מעבירה את החומרים הנחוצים למשטרה.

עבירות הלבנת הון

ישנן שלוש עבירות של איסור הלבנת הון:

איסור עשיית פעולה ברכוש שמקורו בעבירה – עבירה זו באה לידי ביטוי בעסקאות רכוש שמקורו בעבירה, כלומר המטרה שלה היא להקשות על מי שביצע את העבירה, ליהנות מהרכוש שהושג במרמה.

איסור עשיית פעולה ברכוש שמטרתו למנוע דיווח – עבירה זו באה לידי ביטוי בפעולה שנעשית ברכוש, אשר המטרה שלה הנה לשבש את בסיס הדיווחים שהוטלו על הגופים הפיננסיים.

איסור עשיית פעולה ברכוש שמקורו בפשיעה – המטרה של פעולה זו היא להסוות את מקור הרכוש הפלילי. עבירה זו באה לידי ביטוי בפעילות שמטרתה כאמור להסתיר את מקורו של הרכוש אשר הושג בהליך לא חוקי.

לסיכום

עבירת הלבנת הון הנה עבירה עצמאית, כך על פי חוק איסור הלבנת הון. ההשלכות של אישום בעבירה שכזו הנה חילוט הרכוש בשווי הרכוש שהולבן. עורך דין פלילי בעל ניסיון בתחום הלבנת יוכל לעשות עבורכם את המוטל, הן מבינה ייצוגית והן מבחינת יעוץ נכון והולם.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים