משמעותה של הפרת צו פיקוח ע"י עברייני מין

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

באתר mynet פורסמה לאחרונה כתבה בנושא הפדופיל אדריאן שוורץ. מי שסיים עונש מאסר בן 20 שנה, שוחרר מבית הכלא ב-2010 ועבר לגור ליד בית הספר גרץ בתל אביב. לאחר מחאה מתוקשרת ומאבק שדעך, התעוררה הפרשה לחיים – שכן שוורץ, ששוחרר בתנאים מגבילים ונמצא תחת פיקוח, תועד מנהל שיחה עם ילדה שרצתה ללטף את כלבתו בשעת לילה.

בתנאי השחרור של שוורץ נקבע כי אסור לו לשוחח עם ילדים וילדות, והשיחה שתועדה מהווה, לטענת ההורים באזור, הפרה של התנאים. אביה של הילדה שעמה שוחח שוורץ, הגיש תלונה במשטרה בעקבות המקרה ובימים אלו התלונה בטיפול. לטענת מקורב לשוורץ, הבעיה נובעת משכנה המסיתה את שאר השכנים ואת בעל הדירה המשכיר לו את הנכס. לדברי שוורץ, הוא לא הפר כל תנאי.

על צו הפיקוח והמגבלות על עברייני מין

sdsdaכפי שכל עורך דין פלילי המייצג בתחום עבירות המין יודע, אדם המואשם בעבירת מין והורשע בה, חייב בחוות דעת הנקראת "הערכת מסוכנות". הערכה זו בוחנת את רמת הסיכון הנשקפת מאותו אדם ובוחנת את האפשרות להישנות העבירות (לכך כי יחזור ויבצע עבירות דומות בעתיד). חוות דעת בנוגע למסוכנות ניתנת בסמוך למתן גזר הדין במהלך המשפט. אם הוטל עונש מאסר על האדם, תינתן בעניינו חוות דעת מסוכנות לפני שיעמוד בוועדת שליש (שחרור על תנאי ממאסר) או בתום תקופת שחרורו מהמאסר.

לאחר קבלת הערכת המסוכנות בעניינו של אותו אדם, יתקיים דיון באשר לתנאי הפיקוח אם בכלל אשר יוטלו על האדם. במסגרת דיון זה רשאי בית המשפט להטיל צו פיקוח על האדם ובמסגרתו לחייב את האדם במקום מגורים מסוים וכן להטיל מגבלות שונות. בין היתר: להימנע משתית אלכוהול, להימנע מנהיגה, להימנע מהחזקת חומרים פורנוגרפיים, מגבלה על התחברות עם קטינים וכדומה.

משכו של צו פיקוח לא יעלה על תקופה של 5 שנים (הזמן המרבי). לרוב יינתן צו פיקוח לתקופה פחותה מזו המרבית, וטרם סיומה יתנהל דיון נוסף אשר יבחן אם יש צורך להאריכה. החוק המסדיר את הפיקוח על עברייני מין הנו חוק הגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין, תשס"ו-2006.

הפרת צו פיקוח

אדם המפר צו פיקוח יובא בפני בית המשפט אשר ידון בהפרה ובחומרתה. כמובן שבמהלך הדיון יוכל האדם להיעזר בייצוג משפטי של עורך דין פלילי בעניינו. אם ימצא בית המשפט כי הפרתו משמעותית, יהיה האדם חשוף לענישה של עד שנתיים מאסר ובחלק מההפרות אף לשלוש שנים.

טיב ההפרה הוא שיקבע אם ייפתח תיק פלילי נוסף כנגד עבריין המין הנמצא בפיקוח. אם מעשי ההפרה טיבם הוא כביצועה של עבירה בפני עצמה הרי שיפתח לו תיק שידון לצד הדיון בהפרה. בדרך כלל, הדיון בהפרה יתנהל במסגרת הצו פיקוח ובמקרים מסוימים יכול להתנהל אף כתיק פלילי נפרד בדומה למשל להפרת תנאי מעצר בית שאז נפתח תיק בגין "הפרת הוראה חוקית".

עדכונים נוספים