הרחקת פיירברג מעיריית נתניה: האם יוגש כתב אישום?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

[vc_row bg_type="no_bg"][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="4932" img_size="full"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]בשבועות האחרונים מתנהלת חקירה נגד ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג. פיירברג חשודה בהונאה, קבלה ונתינת שוחד וטובות הנאה.

לפי סברת החוקרים, פיירברג קיבלה לכאורה את טובות ההנאה בתמורה לאישורי בנייה לא חוקיים שהנפיקה: "מחומר החקירה שהוצג לעיוני עולה תמונה לא פשוטה לפיה כמה גורמים בכירים בתוך עיריית נתניה במרכזה חשודה ראש העיר חברו לגורמי הון להשבחת קרקעות, טובות הנאה וקידום פרויקטים. טובות ההנאה נאמדות במיליוני שקלים", אמר אחד השופטים שעסק בפרשה.

היא השתמשה לכאורה בכוחה כראש עיר כדי לקדם מקורבים. בכתבה שפורסמה ב-ynet נכתב כי יום אחד לפני שתוקף צו ההרחקה מהעירייה עמד לפוג ופיירברג אמורה הייתה לחזור לתפקידה ולנהל את העיר תוך כדי החקירה, מבקשת המשטרה לחדש את הצו ולזמן אותה לחקירה נוספת.

הבעייתיות בתיקים מסוג זה

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]בדרך כלל, מורכבות החקירה בתיקים שעוסקים בהונאה ושוחד היא גדולה יחסית: לעתים קרובות מדובר בתיק שמורכב ממספר רב של משתתפים, מה שמאריך את המאמצים לפתירת התיק. בנוסף, מידת חוזקן של הראיות צריכה להיות גבוהה מכיוון שבתיקים מסוג זה, לטענת עו"ד פלילי שרון נהרי, יש בדרך כלל בעיה לשים את היד על ראיות חזקות מספיק.

על ההרחקה מהעירייה

במהלך החקירה הוצא צו המרחיק את פיירברג מבניין העירייה. הסיבות להוצאת הצו הן ראשית, החשש שתיצור קשר עם אנשים שמעורבים בפרשה כדי לשבש את החקירה ושנית, שתשמיד ראיות שהמשטרה טרם שמה עליהם את היד. הדבר די נפוץ בעבירות מסוג זה כדי למנוע שיבושי חקירה למיניהם.

מה צופן העתיד?

בעקבות הנ"ל, עורך הדין הפלילי שרון נהרי מעריך כי החקירה לא תסתיים עד שיחידת להב תחליט כי עשתה את כל שביכולתה כדי למצות את החקירה ולשים את היד על הראיות החזקות ביותר. יש להדגיש שגם במקרה שבו אכן יוגש כתב אישום, הוא יתבצע לאחר הליך שימוע פלילי שבו תינתן לפיירברג ולעורכי דינה הזדמנות לעיין בחומרי החקירה ולטעון את טענותיהם.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="bg_color" bg_override="0" bg_color_value="#ffec91"][vc_column][dt_gap][dt_fancy_title title="לייעוץ ראשוני – השאירו פרטיכם כאן" title_size="h3" title_color="accent" el_width="100" separator_color="accent"][dt_gap][contact-form-7 id="3190"][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][dt_gap height="25"][dt_fancy_title title="עדכונים מהאתר בנושא זה" title_size="h3" separator_style="double"][dt_gap height="15"][dt_blog_scroller height="138" content_aligment="center" autoslide="2500" loop="true" category="%d7%a2%d7%91%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%a8%d7%9e%d7%94-%d7%95%d7%94%d7%95%d7%a0%d7%90%d7%94"][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים