מתי העברת מזומנים מחו"ל לארץ נחשבת להלבנת הון?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
על הלבנת הון - עורך דין פלילי שרון נהרי (phanlop88)

באתר "גלובס" פורסמה לאחרונה כתבה מקיפה ומצוינת על המסלול האדום והמסלול הירוק בנתב"ג. בכתבה צוינו ההגבלות השונות במכס ובכללן גם ההגבלות על סכומי הכסף שאדם יכול להכניס לארץ יחד איתו. בכתבה ניתן דגש לנושא זה, שכן האזרחים השבים לישראל שלא פועלים על פי ההנחיות, עוברים עבירת הלבנת הון, השייכת לתחום עבירות צווארון לבן.

על הלבנת הון - עורך דין פלילי שרון נהרי (phanlop88)לפי ההגדרה הקרימינולוגית, עבירות צווארון לבן הן עבירות המבוצעות על ידי העשירים והחזקים בחברה, אף שממקרי עבר, ברור שגם עובדים זוטרים הנושאים תפקיד בארגון או בגוף מסוים, עשויים לבצע עבירות אלה. הלבנת הון למשל שייכת למשפחה זו של עבירות צווארון לבן, הבאות לידי ביטוי בהפקת רווחים באופן לא חוקי מבלי לנקוט אמצעים אלימים. המשמעות של הלבנת הון היא ביצוע של פעולות בהון שמקורו בעבירה, שהוסווה והושתל במערכת הפיננסית והפך לחוקי.

מאחר שכיום קל מאי פעם להעביר כספים בין מדינות, הודות להתקדמות הטכנולוגית של המערכות הפיננסיות, הגיעו למסקנה ברשויות הנלחמות בפשיעה במדינות רבות בעולם כמו גם בישראל, כי הניסיון לחסום עבריינים להלבין את כספם הוא אמצעי חשוב ביותר במאבק בארגוני טרור, בפשע מאורגן ובעבריינות סמים.

להלבין מבלי להבין

אמנם כאמור המטרה של המלחמה בהלבנת ההון היא להקשות על עבריינים וארגוני טרור לעשות שימוש בכספים שהושגו באופן לא חוקי, אך חשוב לציין שבעקבות המלחמה בפשיעה ובטרור, גם אזרחים מן השורה עלולים למצוא את עצמם מואשמים בהלבנת הון מבלי שהיו מודעים לכך שביצעו כל עבירה. במצבים האלו עליהם להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי על מנת שיחלץ אותם מהצרה אליה נקלעו לרוע מזלם.

מה הוא הסכום המקסימלי שניתן להעביר מחו"ל לארץ?

כאשר עולה חדש נכנס בפעם הראשונה לגבולות ישראל, זוהי זכותו החוקית להכניס סכום שיכול להגיע עד למיליון ורבע ש"ח. עם זאת, אם מדובר באדם שאינו עולה חדש, הרי שעליו לדווח לרשויות על כל סכום השווה ל-100 אלף ש"ח או גבוה מכך. חשוב מאוד להבין כי אין זה משנה אם האדם לא דיווח מתוך כוונה להסתיר או מתוך חוסר מודעות. בכל מקרה של אי דיווח על סכומים השווים ל-100 אלף ש"ח או גבוהים מכך, הדבר מקנה לוועדה לעיצום כספי את הסמכות לקבוע עיצום כספי.

מעבר לכך, כל העברה בנקאית מחו"ל לחשבון שמנוהל בבנק בישראל הגבוהה מ-50 אלף ש"ח, מחייבת את הבנק לדווח לרשויות ובמקרים מסוימים גם העברה של סכומים נמוכים יותר המעוררים חשד בעיני הבנק, תגרור דיווח.

לסיכום נציין כי לא תמיד הון מולבן במסגרת עסקת סמים או נשק. במקרים מסוימים גם אנשים מהשורה ללא קשר לעולם הפשע עלולים למצוא את עצמם מואשמים בביצוע עבירה זו פשוט משום שלא הכירו את החוק. אם אתם חשודים כי הלבנתם הון, עשו את הדבר הנכון. צרו קשר באופן מיידי עם עורך דין פלילי להתייעצות.

צפו בכתבה מגלובס:

עדכונים נוספים