אי הרשעה – האם הוא נכלל ברישום הפלילי?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
אי הרשעה במשפט הפלילי - עורך דין פלילי שרון נהרי

בדרך כלל כשעבריין מוכר בעל עבר פלילי מורשע פעם נוספת בביצוע עבירה פלילית, הרי שתוספת העבירה לרישום הפלילי לא משפיעה באופן מרחיק לכת על חייו. עם זאת, אזרחים נורמטיביים מן השורה ללא כל עבר פלילי עלולים לסבול מנזק חמור כאשר הם מורשעים בביצוע עבירה פלילית.

אי הרשעה במשפט הפלילי - עורך דין פלילי שרון נהרילמעשה, גם ללא קשר לעונש שיצטרכו לשאת בסופו של דבר, עצם ההרשעה בדין פוגעת בדימוי העצמי שלהם, בפרנסה שלהם, בשמם הטוב, בקשרים החברתיים שלהם וכמובן שגם במקרים רבים בקשרים המשפחתיים שלהם.

בין היתר, הרשעה בפלילים חוסמת את האפשרות לעסוק במקצועות שונים הטעונים רישוי, כמו למשל ראיית חשבון, עריכת דין או רפואה. ההרשעה מחבלת בסיכוייו של המורשע להתקבל למשרות שונות בכוחות הביטחון או במגזר הציבורי, פוגעת ביכולתו לקבל רישיון להחזקת נשק ועוד. לאור כל זאת, בנסיבות מסוימות (ובמיוחד אם יש לכם עורך דין פלילי מוכשר), ניתן להגיע למצב שנקרא "אי הרשעה".

מה זה בדיוק אי הרשעה?

אי הרשעה הוא מצב מיוחד ומורכב שבו למרות שהוכרע כי הנאשם אכן ביצע את העבירות המיוחסות לו ולמרות שקיים אינטרס ציבורי חזק מספיק בשביל להעמידו לדין פלילי, עדיין ההליך המשפטי יסתיים ללא הרשעה בדין. בתמורה לאי ההרשעה, הנאשם יצטרך לשאת בעונש חינוכי, כשבדרך כלל מדובר על שירות לתועלת הציבור ו/או העמדה של הנאשם למבחן תחת פיקוח של שירות המבחן.

עורך דין פלילי שמתמחה בתחום ושמכיר את החוק מאחור ומלפנים יכול להגיע למצב של אי הרשעה וכך למנוע מכתם שחור ואפל להעיב על עתידו של הנאשם, גם במקרים לא פשוטים ואף מאתגרים.

ומה לגבי הרישום הפלילי?

כל עו"ד לרישום פלילי מתחיל יוכל לומר לכם כי אדם שהורשע בעבירה פלילית, ייאלץ לשאת את רישום ההרשעה למשך 17 שנים במרשם הפלילי. לעומת זאת, אדם שההליך הפלילי שהתנהל נגדו הסתיים באי הרשעה, יצטרך לשאת את הרישום למשך 5 שנים בלבד, הבדל משמעותי לכל הדעות. חשוב לציין כי עו"ד לרישום פלילי יכול אפילו להביא למחיקת הרישום בגין ההרשעה. בדיוק כפי שתחת נסיבות מסוימות ניתן להגיע למצב של אי הרשעה, הרי שתחת תנאים מסוימים ניתן גם לבצע מחיקת רישום פלילי של אי הרשעה.

אם אתם מעוניינים לקבל פרטים נוספים בנושא וללמוד כיצד עליכם לפעול על מנת לבטל את הכתם השחור במרשם הפלילי שעלול להשפיע על חייכם בהווה ובעתיד, פנו אל עו"ד לרישום פלילי עוד היום.

עדכונים נוספים