עו"ד שרון נהרי – בין 40 הצעירים המבטיחים של גלובס

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

שרון  נהרי | עורך דין פלילי (כתבה מתוך מגזין G של גלובס, מאת חן שליטא)

עו"ד שרון נהרי מרגיש בנוח במסדרונות בית המשפט בתל אביב. הרבה יותר משוחרר מאשר בראיון הפורמלי שנערך יום קודם לכן במשדרו, שבו הכתיב את תשובותיו תוך כדי ציון סימני הפיסוק שהולמים לדעתו את הדברים. בבית המשפט נהרי משוחרר,  לוחץ ידיים, אומר שלום למכרים. לפני שהוא נכנס לדיון בתיק אונס, הוא קופץ לאולם המעצרים לבדוק מה קורה עם מיוצג אחר שלו, בחור שהסתבך בקטטת רחוב, ומרגיע את אביו המודאג שיהיה בסדר.

אולם המעצרים עדיין ריק, ונהרי מצביע על קיר הזכוכית שמאחורי יישבו העצורים. "לזה קוראים האקוואריום", הוא מסביר, "ובתחילת הדרך הייתי מגיע לפה כמה פעמים בשבוע, מקבל עצירים דרך הסנגוריה הציבורית, לומד את התיק שלהם בתוך רבע שעה וטוען. זה היה בית ספר נהדר".

היום הוא כבר במקום אחר. בעציר המתקוטט תטפל עורכת-הדין השכירה מהמשרד,  נהרי הולך על התיקים הכבדים יותר. הוא ייצג את האחים איצק ומאיר אברג'יל, ריקו שירזי, פרנסואה אבוטבול, רחמים (גומדי) אהרוני, יורם אלעל ויוני אלזם, האסיר שנמצא מת בתאו שעות אחדות לפני שהיה אמור להעיד בבית המשפט.

איך הם הגיעו אל נהרי? "מפה לאוזן. חבר מביא חבר", הוא שולף את התשובה הקבועה של הפליליסטים ומסרב להסגיר פרטים. בדרך למעלית הוא מקבל טלפון: ישראלי שנתפס עם חמישה קילוגרמים קוקאין בברזיל מבקש שייצג אותו. נהרי זורח. "זה תיק גדול", הוא מסביר, "חמישה קילו זה לא צחוק".

נהרי הוא הפליליסט של הדור החדש. כשהדיון מתעכב מפני שהמקליט טעה באולם, הוא מציע לשופטת להקליט עם הסלולרי שלו, כדי לחסוך זמן.  "ואיך אנחנו (השופטים) נוכל אחר כך לשפץ את הפרוטוקול?", היא מקנטרת את נהרי בחיוך, ומסרבת כמובן להצעה.

נהרי מנצל את זמן ההמתנה כדי לוודא שהעדים בחוץ מוכנים וזוכרים את גרסתם. רובים שוטרים שבאו לתמוך בקולגה שנאשם באונס. "רוב הלקוחות במשרד שלי היום הם אנשים נורמטיביים שהסתבכו", מצהיר עורך-הדין שייצג את גיא וויסמן בפרשת המעילה בבית ההשקעות של הראל ואת השחקנים גדי סבן והגר תפוחי.

זה אומר שהעבריינים עברו למישהו אחר?
"מה פתאום. לקוח נשאר לקוח. פשוט, אין עכשיו משהו אקטואלי על הפרק".

איך היחסים שלך איתם?
"קורקטיים מאוד, לפעמים יש חיכוכים קלים כשמישהו לא מרוצה מהתוצאה, אבל אני מסביר להם והם מבינים. דווקא עם הלקוחות הנורמטיביים אני מוצא את עצמי יותר על תקן פסיכולוג".
עו"ד פלילי שרון נהרי
כעורך דין פלילי צעיר, נאבקת כדי לזכות באמון הקליינטורה שמעדיפה את הוותיקים והמוכרים?

"חשבתי שזה יקרה והופתעתי לגלות שדווקא על הוותיקים אומרים דברים כמו, 'הוא כבר מבוגר, אין לו כוח', או 'יש לו הרבה תיקים והוא עייף'. כמובן שאני לא מסכים לזה אבל זה קיים. מצד שני, אני מניח שאם היה לי יותר שיער לבן, יכולתי לגבות עוד 20% שכר טרחה, ככה שיש לוותק משמעות".

נהרי הגיע לתחום הפלילי מתוך אמונה שזה ישפר את מצבו הכלכלי. אם שופטים לפי שעון הבולגרי שהוא עונד, כנראה שהצליח לו. במשך שלוש שנים היה סמוך על שולחנה של הסנגוריה הציבורית, עד שעשה לו שם ולקוחות פרטיים שאפשרו לו להתנתק. "רציתי כבר לעבוד בלי מתווכים", הוא מסביר.

היה מישהו שלמדת ממנו?
"השופט המחוזי המנוח שמואל ברוך. גדלתי כפליליסט באולם שלו. שלוש פעמים בשבוע, שבע שעות בכל פעם. שמעתי אותו מסביר בתיקים שלי ושל אחרים. הוא היה מבריק. לפני עשר שנים כתבתי מאמר על אי-הרשעה והוא קרא לי והעיר לי הערות. גם יורם שפטל ואביגדור פלדמן לימדו אותי הרבה בתיקים שייצגנו יחד".

שאיפות לעתיד יש?
"פליליסט זה One Man Show. יש לי שתי עורכות דין שכירות, אבל אני לא באמת יכול להתרחב. סימנתי לעצמי כמטרה להתרכז בתיקי צווארון לבן ולקבל מספר קטן יותר של לקוחות, כדי שאוכל לתת את כולי לתיק. הייתי גם רוצה להתערבב קצת בעסקים, להיכנס לעולם הזה. הלכתי ללמוד משפטים בטרה להשתלב בעסקים ובנדל"ן, ולמרבה הצחוק מצאתי את עצמי כעורך דין פלילי. מקווה שבעתיד אצליח לשלב עסק נוסף".

להגדלה לחצו על התמונה:

עדכונים נוספים