לאחר שגרף מליונים לכיסו – באילו דרכים צריכה לפעול ההגנה של מנכ"ל אורתם סהר?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
מרמה

מנכ"ל חברת הבניה אורתם סהר חשוד שגרף מיליוני שקלים לכיסו . מדובר באמיר נחום, שנעצר על ידי הרשות לניירות ערך בחשד כי ניהל מערכת כספים פרטית עם ספקי החברה הציבורית, ויחד עם אנשים אחרים הצליח לגרוף לכיסו סכומי עתק של מיליוני שקלים. לאחר החקירה, שוחרר החשוד על ידי השופטת שלומית יצחק מבית המשפט השלום בתל אביב בתנאים מגבילים וביניהם הפקדת ערבות בנקאית של 250 אלף שקל, הפקדת דרכונו בידי הרשות לניירות ערך ואיסור יציאתו מישראל במשך חצי שנה.

עבירות מס הן עבירות שהקורבן שלהם בד"כ היא המדינה

ffgfgהעבירות המיוחסות לנחום הן עבירות דיווח בכוונה להטעות משקיע סביר, עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פקודת המסים. ממשרד עורכי הדין המייצגים את אמיר נחום, מסבירים כי הוא דוחה את החשדות המיוחסים לו, השיב בפירוט לכל שאלות חוקריו ושיתף פעולה באופן מלא עם החקירה. הם מוסיפים שהם בטוחים שבסיום החקירה יתברר שלא נפל פגם במעשיו וכי לכל אורך הדרך פעל לקידום טובת החברה וציבור המשקיעים בה.

עבירות בניירות ערך, הן עבירות העוברות על חוק ניירות הערך, המסדיר את התנהלותה של חברה אות תאגיד בשוק הציבורי (בורסה). החוק מסדיר את חובת הדיווח למשקיעים, פעילות והתנהלות תקינה, שקיפות וכדומה. המבצע עבירה על פי חוק זה, בהתאם לחומרתה ולסעיף עליו עבר צפוי לעונש מאסר של עד 5 שנים וקנס כספי גדול. עבירות מניירות ערך משפיעות על ציבור המשקיעים ועל כן ישנם "קורבנות" אמיתיים בעלי שם ופנים – בעלי מניות למשל. עבירות מס הן עבירות שהקורבן שלהם בד"כ היא המדינה המייצגת את הציבור הרחב.

חומרת עבירות בניירות ערך איננה פחותה

במובן הזה עבירות מס הן עבירות כנגד המדינה כנגד האינטרס הציבורי הרחב ובישראל מתייחסים בשנים האחרונות לעבירות אלו בחומרה רבה. חשוב להדגיש שחומרת עברות בניירות ערך איננה פחותה ולעיתים יכולה להשפיע על משקיעים בינלאומיים ולחצות גבולות. כאשר נעברות עבירות בניירות ערך כל פעולה שאיננה חוקית תקבל ביטוי בכתב האישום ועל כן הענישה יכולה להגיע לשנים רבות מאחורי סורג ובריח.

במקרה שבנדון הואשם סהר במספר עברות הכוללות עבירות הלבנת הון, עבירות מס מהרווח שהפיק כתוצאה מעבירות בניירות ערך, עבירות לפי חוק ניירות ערך והטעיית משקיעים בחברה ציבורית וכן עבירות מרמה. עורך דין פלילי שמייצג בתיק יצטרך לבחון את טיב הפעולות, היקפן, השיטתיות אם ישנה וההתנהלות. כמו כן יהיה עליו לבחון האם בכלל מתקיימים התנאים הנדרשים להוכחת כל עבירה בפני עצמה.

עדכונים נוספים