על אספקת סמים ע"י בני נוער המנוצלים על ידי עבריינים

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עו"ד פלילי נהרי: ההתייחסות לעבירות ובהן עבירות סמים - שונה בין קטינים לבגירים

[vc_row bg_type="no_bg"][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="4827" img_size="full"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]מקרה שאירע לאחרונה ופורסם בכלי התקשורת, הוא מעצר של קטין כבן 17 על ידי המשטרה, בחשד שסיפק סמים לקטינים אחרים, וזאת במקביל לעבודתו כשליח. נגד הקטין הוגשו חמישה כתבי אישום וכמו כן הוגשה כנגדו בקשת מעצר עד תום ההליכים.

לפי כתב האישום, הנער בן ה-17 עבד ברשת מזון מהיר, ועבודתו כשליח סייעה לו להפצת סמי מריחואנה וחשיש. הקטינים שלהם סיפק את הסמים ידעו על 'עיסוקו הנוסף' של השליח, ולכן ביקשו את שירותיו כשליח ו'על הדרך' רכשו ממנו סמים. בעקבות חקירת המשטרה במשך מספר שבועות, בשלו התנאים למעצר הנער.

על המעצר והחקירה

[/vc_column_text][vc_empty_space height="12px"][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][vc_column_text]קטינים עד גיל 18 מובאים בפני בית המשפט לנוער, וכך גם במקרה של הנער המדובר. ידוע, הן כעקרון והן על פי ניסיוננו כמשרד עו"ד פלילי, כי בבית המשפט לנוער, ההתייחסות לעבירות מעט שונה בהשוואה לבית המשפט הרגיל (לבגירים). זאת מכיוון שעל פי החוק, העיקרון המנחה לשפיטת קטין מעודד הליכי שיקום וטיפול על פני ענישה והרשעה.

העובדה שהמדובר בקטין בן 17 אינה מקלה על חומרת העבירה, אלא שהעבירה, על אף היותה חמורה – סחר או אספקת סם, תידון בסופו של יום בשאלה אם יוגש כתב אישום בבית המשפט לנוער אשר יבחן יחד עם שירות המבחן אפיקי שיקום וטיפול, טרם החלטה על ענישה. ככל שמדובר בנער ללא עבר פלילי אשר יביע חרטה וישתף פעולה עם שירות המבחן, סיכויו של הקטין לסיים את ההליך באפיקים שיקומיים גדול יותר.

סוגיית חקירת הקטינים הנה מורכבת ועל המשטרה חלות מספר מגבלות על מנת לשמור על זכויות הקטין. על כן, קטין הנחקר במשטרה צריך להיות מלווה בעורך דין פלילי המתמחה בנוער, על מנת לעמוד על זכויותיו ולשם קבלת ייעוץ הולם טרם החקירה.

פעמים רבות במקרים דומים מוגש כתב אישום בעבירות השונות. הדבר תלוי אם נמצאו על הקטין סמים ואם החקירה תעלה את זהותו של הקטין כמי שסיפק את הסם. לעתים כאשר תיק החקירה אינו מעלה מספיק ראיות לסחר, הפרקליטות תבחר לגנוז את התיק ולהתמקד במי ששלח את הקטין לפעולת האספקה.

חשוב כי עורך דין פלילי מקצועי ובעל ניסיון ילווה את ההליך על מנת לנסות ולהימנע מהגשת כתב אישום כנגד הקטין כבר בשלב החקירה, ולאחריה באמצעות שימוע פלילי. באם מוגש כתב אישום כאמור, כפי שקרה במקרה המתואר, בית המשפט לנוער יבחן בשיתוף עם שירות המבחן פרמטרים רבים – בין היתר: עבר פלילי, שיתוף פעולה, חרטה, הודיה ותחילת הליך טיפולי בעת התנהלות ההליך. כל זאת, במטרה לנסות ולסיים את ההליך בדרכי טיפול אשר כוללות לעתים צו מבחן בשירות המבחן וענישה צופה פני עתיד על פני ענישה הכוללת מאסר (כולל גם מאסר בעבודות שירות).

ניצול קטינים בידי עבריינים

במקרים הדומים למקרה המתואר בכתבה ומניסיוננו כמשרד עו"ד פלילי, פעמים רבות מנוצל הקטין ובמיוחד מנוצלת תמימותו על ידי סוחרי הסמים, לצורך פעילות אספקת הסם. הקטין מסונוור בכסף וב'קלות ביצוע' המתוארת בפניו, והוא אשר יעמוד ככל הנראה בקדמת המקרה, שכן את פניו יראו הקונים והוא יהיה בסכנה מתמדת, פן ייתפס על ידי המשטרה.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][dt_gap height="25"][dt_call_to_action content_size="normal" line="true" animation="shake"]

לפרטים נוספים / לקביעת ייעוץ – צרו קשר: 03-6969080 או השאירו את פרטיכם:

[contact-form-7 id="3967" title="טופס אנכי הנעה לפעולה"][/dt_call_to_action][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים