עסקאות טיעון בישראל

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

[vc_row][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="3994" img_size="full"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]הרוב המוחלט של התיקים בישראל מסתיימים עוד לפני שהתחילו, במסגרת עסקת טיעון. עסקאות אלו נסגרות בדרך כלל על בסיס קושי ראייתי. גם כשהתיק "מושלם", תמיד יש קושי מסוים, ודברים אלו עלולים לגרום לכך שנאשם או נאשמת יכולים לצאת זכאים.

לכן, נוהגת הפרקליטות לשתף פעולה ולהגיע להסכם הסדר טיעון, המאזן בין הסיכוי והסיכון. כך יוצא שהנאשם לא תמיד מקבל את העונש המגיע לו, אך מצד שני הוא גם יכול לצאת זכאי.

על עו"ד פלילי מנוסה לבדוק את התיק, לנתח את הראיות ולהעריך את הסיכוי והסיכון שיש לנאשם. אם הסניגור סבור שמבחינה ראייתית הסיכוי שלו לצאת זכאי הוא נמוך,ככל הנראה הוא ימליץ לו לדבר עם הפרקליטות כדי לנסות ולהגיע להסדר טיעון.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height="15"][vc_column_text]

הסדרי טיעון, הסוגים:

הסוג הראשון – תיקון עובדות כתב האישום: כל צד טוען את טענותיו לעניין העונש ואת העונש עצמו.

השנייה – מתווה: מתקנים את כתב האישום במקרה זה. למשל, הפרקליטות דורשת שלוש שנות מאסר, הסניגור המגן על החשוד שישה חודשי עבודות שירות ובית המשפט מחליט בין לבין.

השלישית היא עסקה סגורה, עובדות סגורות, אישומים סגורים ועונש סגור.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים