פדופילים ברשת – בעקבות מבצע הלכידה שביצעה במשטרה

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

כיום, לאור עידן האינטרנט והרשתות החברתיות מתפתחת יותר ויותר התופעה של  עבירות מין דרך הרשת. אתמול בבוקר, התפרסם באמצעי התקשורת, מבצע רחב היקף בו נתפסו 30 פדופילים.

צפו בסיקור הפרשה מתוך אתר YNET:

דרך הפעולה של אותם חשודים ידועה למשטרה. מדובר בכלי שרת בידי החשודים, שהינו האינטרנט שם כעיקרון הכל חוסה תחת מעטה של זהויות אחרות, ויש פחות חשיפה. בשל כך, מתבצעות חקירות היקפיות על מנת לאתר חשודים פוטנצייאלים, המאותרים בסופו של יום על ידי כתובת ה- IP, של מחשבם.

חשוב למגר את התופעה בשל העובדה כי מדובר בקטינים, אשר נתונים בסכנה עם היחשפותם לפדופיל ברשת, ולמצבים שיכולים להביאם להיפגש עם אותם פדופילים ולהיות בסכנה של פגיעה בגופם.

כאשר מדובר בניסיונות להיפגש עם אותם קטינים, ולשוחח איתם שיחות בעלות רקע מיני בהן מתארים אותם פדופילים אקטים מיניים, מדובר בעבירה של הטרדה מינית וניסיון לבצע מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14 – עבירה של שבע שנות מאסר.

במקרים בהם חשודים נחשפים במצלמות האינטרנט ומבצעים בגופם אקטים מיניים, מדובר בעבירה של מעשה מגונה בפומבי בפני קטין שטרם מלאו לו 16 שנים – עבירה של שלוש שנות מאסר, לעומת שנה אחת כאשר לא מדובר בקטין.

כאשר מדובר בקטינים, מדובר ביסוד המשפיע על חומרת העבירה.

עורך דין פלילי | פדופילים ברשת

מדובר בתופעה רבת שנים

משרד עורך דין שרון נהרי ייצג בפרשיית ערוץ 10, גם שם הופעלה סוכנת של תוכנית תחקירים ובאמצעותה נתפסו מספר חשודים אשר ניהלו עם אותה תחקירנית, שהתחזתה לקטינה, שיחות מיניות, שאלו שאלות מיניות, נשלחו לאותה "קטינה" תמונות מיניות, ואותם חשודים אף הראו עצמם במצבים מיניים במצלמת האינטרנט.

לאחר פעולת החקירה ולאחר שנאספו ראיות למכביר, הוגש כתב אישום בגין ניסיון לבצע מעשה מגונה בקטין, מעשה מגונה בפומבי בפני קטין, וניסיון להטרדה מינית.

במסגרת תיקים של עבירות מין, ישנה הוראה ברורה על פי חוק לערוך חוות דעת מסוכנות, אשר תעריך את רמת המסוכנות של הנאשם.

הנאשם במקרה לעיל, עבר טיפול החל מיום תפיסתו, הערכת המסוכנות שהוגשה בעניינו הייתה נמוכה. זאת בצירוף נסיבות שונות והסדר אליו הגיע משרד עורך דין נהרי עם המאשימה, הביאו לכך שבסופו של יום נגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות.

עדכונים נוספים