פרשת המורה הפדופיל: הטענות, הדוגמאות והלחץ התקשורתי

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

[vc_row bg_type="no_bg"][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="5486" img_size="full"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]פרשת המורה הפדופיל, שעלתה לכותרות בתחילת חודש יוני, זעזעה את המדינה. מורה מחליף בבית ספר יסודי בצפון תל אביב הטריד מינית למעלה מעשר ילדות, רובן בכיתה ב', זאת לאחר שחודש לפני כן הורשע במעשה מגונה בבת 13 שלקחה אצלו שיעורים פרטיים. 

סיפורים מסוג זה מקבלים משנה חשיבות מבחינות הבירור שיש להשקיע בהם, לאור העובדה כי מדובר בקטינים מתחת לגיל 14 החשופים להשפעות הסביבה, הנחקרים בידי חוקרת ילדים וזו מעידה במקומם בבית המשפט (בהינתן ובמועד שמיעת עדותם טרם מלאו להם 14).[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][vc_empty_space height="8px"][vc_column_text]

טענות ההגנה האפשריות

בהקשר לכך, זיכה לאחרונה בית משפט השלום בירושלים נאשם מעבירה של מעשה מגונה בקטינה תוך מתיחת ביקורת חריפה על חוקרת הילדים על שנותרו סימני שאלה בלתי פתורים, אותם היה עליה לברר, במסגרת טענה שהועלתה ולא הוכחשה כי לנאשם ישנו סכסוך עם שכניו. אמנם המורה שבעניינינו יוכל לטעון טענה זו אך סביר כי לנוכח העובדה שמדובר במספר קטינים/קטינות, יתקל הוא בקושי להוכיח טענתו וכן להוכיח מניע משותף לתלמידים לפגוע בו.

41בנוסף לכך, ניתן יהיה לטעון כי אותו מורה גילה חיבה לתלמידיו כאשר אלו הצליחו בלימודים, באופן היכול להתפרש לכאן או לכאן. כידוע, במשפט הפלילי דרושה רמת הוכחה של מעלה לכל ספק סביר כדי להרשיע, ובמקרים בהם מתעורר הספק – יש לזקפו לטובת הנאשם ולזכותו.

לאחרונה, במקרה שונה אך דומה, זיכה בית המשפט המחוזי נאשם מעבירות של סיוע למעשה אינוס, סיוע לתקיפה ועבירות נוספות בקובעו, כי נגיעת הנאשם במתלוננת עשויה להתפרש כמעשה בלתי ראוי, לא מוסרי ונעדר כבוד ונימוס כלפיה, אך לא די בכך כדי לקבוע, ברמה של מעבר לספק סביר, כי המעשה נכנס לגדר עבירה פלילית. אם יתברר כי מעשי הנאשם אינם מובילים למסקנה מרשיעה יחידה, ייתכן ובית המשפט יאפשר לו ליהנות מהספק ולזכותו.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][vc_empty_space height="8px"][vc_column_text]

גם בית הספר חשוף לתביעה, ומה בנוגע ללחץ התקשורתי?

בהנחה ובוצעו עבירות כלפי תלמידי בית הספר בידי אותו מורה, ניתן יהיה לתבוע את בית הספר בפן האזרחי בגין רשלנותם הכפולה. ניתן יהיה לעשות זאת משתי סיבות: בעצם העובדה כי אותו מורה בהיותו עבריין מין מורשע החל לעבוד בבית ספרם, ואילו השנייה כי בוצעו עבירות בשטח בית הספר – שטח בו על בית הספר חלה חובה לשמור ולהשגיח על התלמידים כחלק מחובת הזהירות המוטלת עליה.

סוגיה נוספת שכדאי להתעכב עליה היא הלחץ התקשורתי. קשה לקבוע כי בתי המשפט קשובים לרחשי הציבור, אך באותה נשימה, קשה גם לקבוע כי אינם קשובים כלל לרחשים אלה. 51בהקשר לסוגיה זו, בהתקיים חשש להשפעה בלתי הוגנת של התקשרות על בית המשפט, ניתן לטעון טענה לפי עקרון הסב-יודיצה – האוסר על התקשורת להביע עמדה ולחרוץ גורלות בדבר תיקים התלויים ועומדים מתוך החשיבות שיש לאפשר לנאשם לנהל הליך הוגן, מבלי שבית המשפט יושפע מגורמים חיצוניים. עם זאת, טענת ה"סב יודיצה" אינה מתקבלת בבתי המשפט כמעט לעולם, נוכח הקושי המשמעותי שיש בהוכחת הקשר בין הפרסום לבין השפעתו על החלטת בית המשפט.

לאחרונה ייצג משרד עורכי דין שרון נהרי קוסם, נגדו התלוננו שתי קטינות וטענו שביצע בהן מעשים מגונים. רק לאחר שהצגנו קלטת וידאו אשר תיעדה את אותו אירוע בו עלה חשד כי ביצע עבירות – אשר הגיעה לידינו במקרה היות ודובר ביום הולדת – השתכנעו בפרקליטות ובבית המשפט לבטל את כתב האישום נגד לקוח המשרד ובדרך זו נחסכה עוגמת נפש רבה. זו אגב אחת הסיבות שתמיד כדאי להתייעץ עם עורך דין פלילי בנושא.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][dt_gap height="25"][dt_call_to_action content_size="normal" line="true" animation="shake"]

לפרטים נוספים / לקביעת ייעוץ – צרו קשר: 03-6969080 או השאירו את פרטיכם:

[contact-form-7 id="3967" title="טופס אנכי הנעה לפעולה"][/dt_call_to_action][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים