שימוע פלילי: מה לעשות אם קיבלתי הודעה על ביצוע עבירה?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עו"ד פלילי שרון נהרי - שימוע פלילי לראש העיר ק"ש

עו"ד פלילי שרון נהרי - שימוע פלילי לראש העיר ק"שבאתר nrg פורסם כי שימוע פלילי ייערך לראש העיר קריית שמונה, הרב ניסים מלכה, וזאת בעקבות כשלים שנחשפו, הקשורים בהפעלתו של אתר פסולת פיראטי בתחומי העיר. המשרד להגנת הסביבה הסביר כי העירייה לא סגרה את האתר הפיראטי, וזאת לאחר התרעות רבות של אנשי מקצוע בשל הסכנות בו. זימונו של ראש העיר לשימוע פלילי נחשב לצעד אחד לפני שיוגש נגדו ונגד הרשות אותה הוא מנהל, כתב אישום.

שימוע פלילי, כמתואר בכתבה, הוא הליך שבמסגרתו יכול נחקר, חשוד או בא כוחו להציג מגוון רחב של טענות שונות כנגד רשויות התביעה במטרה לשכנע את הפרקליטות כי ישנה עילה מוצקה מספיק בשביל שתימנע מהגשת כתב אישום. למעשה שימוע פלילי הוא ההזדמנות האחרונה להביא לכך שלא יוגש כתב אישום ולפיכך ברגע שאדם מקבל הודעה על ביצוע עבירה, הדבר הראשון שעליו לעשות הוא ליצור קשר באופן מיידי עם עורך דין פלילי.

ומה אם האזרח חף מפשע?

אזרחים רבים שמקבלים זימון לשימוע נמנעים מלשכור את שירותיו של עורך דין פלילי וזאת משום שהם בטוחים מעבר לכל צל של ספק כי האמת לצדם וכי לא ביצעו כל רע. עם זאת, הטעות הנפוצה הזו עלולה לעלות לרבים מהם ביוקר.

הגשה של כתב אישום, גם במקרים בהם בסופו של דבר הנאשם יוצא כשידו על העליונה, הנה בעלת משמעות מרחיקת לכת על חיי האזרח. על מנת להתכונן לשימוע ועל מנת למנוע את הגשת כתב האישום חשוב ביותר לבצע הכנות מקדימות בסיוע של עו"ד לשימוע מבעוד מועד.

מהו ההיגיון העומד מאחורי השימוע?

שימוע פלילי - עו"ד פלילי שרון נהרימבחינת היועץ המשפטי לממשלה, קיימים לשימוע ארבעה טעמים מרכזיים להלן:

  • הודות לשימוע, רשויות התביעה מסוגלות לקבל החלטה אחראית וצודקת בכל הקשור להגשת כתב אישום.
  • חשוב להיזהר מאוד מהגשה של כתב אישום שבסופו של דבר יוביל לזיכוי של הנאשם בדין. זאת משום שהנזק שעלול להיגרם לאותו אדם שנגדו הוצא כתב אישום, עלול להיות חמור ביותר, גם במקרים שבהם בסופו של דבר הוא יימצא זכאי.
  • מאחר שהגשה של כתב אישום יכולה לעלות כדי עינוי נפש ודין, הרי שמומלץ לבחון את הדברים לעומקם מול הפרקליטות ולא מול הנציגים של המשטרה.
  • ככל שהמערכת תהיה זהירה יותר לפני הגשת כתבי האישום, כך ניתן יהיה להפחית באופן משמעותי יותר את העומס המוטל על מערכת המשפט, הגבוה גם כך.

לסיכום נציין כי יש מן ההיגיון בזימון לשימוע, אך על מנת לנצל את הזכות הגדולה הזו באופן האולטימטיבי וליהנות מהיתרונות שלה, ישנה חשיבות עליונה להיעזר בשירותיו של עו"ד לשימוע.

עדכונים נוספים