עבירות פדופיליה: מהי חומרתן ומה מדיניות הענישה?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עבירות פדופיליה

dffעל פי הגדרתה, פדופיליה נחשבת להפרעה נפשית ומינית בקרב מבוגרים המתבטאת במשיכה מינית לילדים ומתבגרים צעירים. בימינו מונח זה משמש בחוק על מנת להגדיר ולזהות עברייני מין כנגד קטינים, בין אם הם פועלים באמצעות מגע פיזי ומיני, חשיפת אברי מין, דיבור מיני או הפצת תכנים פורנוגרפיים באמצעים הטכנולוגיים השונים, לרבות שיחות באפליקציות, שיחות בצ'אטים וכדומה.

עקב שכיחותן של עבירות אלה, הביטוי הרחב שהן מקבלות בימינו ברשת האינטרנט והיותן פוגעות בחסרי ישע, החוק מתייחס אליהן בחומרה יתרה. לא תמיד קורבן העבירה מתלונן, ולעתים מי שנמצא בצד השני הוא סוכן משטרתי. לכן, ברגע שהעובר על החוק נחשף או מוגשת כנגדו תלונה בסוגיות עבירות מין באינטרנט המתבצעות כנגד קטינים, או כל עבירת פדופיליה אחרת, יש לפנות אל עורך דין פלילי מנוסה בעבירות מסוג זה.

דוגמא למקרה שבו מן העבר השני עמדה המשטרה, פורסמה לאחרונה באתר מעריב: סוכנת משטרתית הובילה למעצר של 13 חשודים בעבירות פדופיליה לאחר שהתחזתה לקטינה בת 13 ויצרה קשר עם החשודים. על אף שהציגה עצמה בת 13, קידמו החשודים את הקשר עימה, הציעו לה הצעות שונות ואף חלקם שלחו לה תמונות תועבה ותמונות עירום שלהם.

להבין את חומרת והבעיה והיקפה

בהיותה של פדופיליה בעיה נפשית בלתי נשלטת, מאחורי כל עבריין פעיל הנתפס על ידי המשטרה יכולים לעמוד עשרות ואף מאות מקרים של הטרדות ועבירות מין כנגד קטינים. כאמור, בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות התגברו ממדי התופעה באופן ניכר, שכן הרשת מאפשרת לכל אחד באופן אנונימי וללא מאמץ להתחזות ולפתות קטינים. הפלטפורמות השונות מאפשרות העברת מסרים בעלי תכנים מיניים לקטינים, שליחת סרטים פורנוגרפיים, שכנוע קטינים להצטלם בעירום ולבצע אקטים מיניים מול המצלמה, ואף הכנה לפגישה פיזית איתם.

החמרה בדין שמטשטשת קווים בין מותר לאסור

חשוב לדעת שלאור שכיחותן של עבירות מין באינטרנט, גם צפייה בתכנים פורנוגרפיים בהם משתתפים קטינים מתחת לגיל 16 נחשבת כעבירה על החוק. יחד עם זאת, כל עוד מדובר בצפייה בתכנים פדופיליים און ליין באופן מקרי, לא נחשב הדבר לעבירה. ואולם, מי שנתפס מחזיק בביתו או במחשבו כמות גדולה של תכנים פדופיליים, או אפילו אם הוא פתח מייל שהיה ידוע לו מראש כי הוא מכיל תוכן פדופילי, עובר על החוק ועלול להיענש.

ענישה בגין עבירות פדופיליה

חוק העונשין ומערכת המשפט בישראל רואים בחומרה עבירות מין כנגד קטינים, כשהענישה בגינן מתחילה בקנסות ובעבודות שירות ועלולה להגיע אף ל-20 שנות מאסר. יחד עם זאת, כל מקרה נבחן לגופו מבחינת נסיבותיו וחומרתו. כדי להבין מהי חומרת הענישה הצפויה במקרה מסוים יש לפנות אל עורך דין פלילי בעל ניסיון ממשי בתחום עבירות המין בכלל ועבירות מין כנגד קטינים בפרט. עו"ד פלילי יוכל לבחון את המקרה הייחודי של כל חשוד או נאשם וללוות אותו בהליכים המשפטיים, לרבות ייצוג בערכאות השונות.

עדכונים נוספים