עבירות צווארון לבן ומיסוי

white collar lawyer

בשנים האחרונות נוטה הפרקליטות להגיש יותר ויותר כתבי אישום שעוסקים ב"עבירות צווארון לבן" וזאת בין היתר על מנת להראות לציבור שהיא מנסה לבער את נגע השחיתות. כתוצאה מכך לא פעם מסתיים כי דווקא תיקים שהתחילו בקול תרועה רמה הסתיימו בקול ענות חלושה, אך גם אז, את הגלגל שגרם נזק רב לשמו הטוב של הנאשם כבר לא ניתן להחזיר. אם נחקרתם או נעצרתם בחשד לעבירות צווארון לבן פנו בהקדם לעורך דין פלילי ומנוסה שיקדיש את כל המשאבים העומדים לרשותו על מנת לסייע לכם לסיים את הפרשה ללא כל נזק תוך חשיפה תקשורתית מינימלית.

לא כל עבירה פלילית מלווה באקט פיזי אלים. המושג "עבירות צווארון לבן" מתייחס לעבירות שהאפיון שלהם הוא בדרך כלל כלכלי ומבוצעות ע"י אנשים בעלי מעמד והשפעה, המנצלים את מעמדם וכוחם. ישנן מספר סוגים של עבירות המוגדרות כ"עבירות צווארון לבן", ביניהן: עבירות מרמה והפרת אמונים, עבירות שוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במרמה, גניבה בידי מנהל או מורשה, עבירות מס, עבירות הלבנת הון, עבירות על חוק ההגבלים העסקיים.

מגישים כתבי אישום בשביל התקשורת

לאחרונה ,עושה רושם כי ישנה עלייה מסוימת של עבירות צווארון לבן. הן אמנם נדירות יותר מעבירות אחרות בתחום הפלילי, אך במקרים רבים הן עושות הד תקשורתי. מכיוון שבעבירות מהסוג הזה נדרש תחכום רב, יש לייצג את הנאשם באופן מחוכם.

 ניתן לפעול לביטול כתב האישום כבר בשלבי החקירה המוקדמים

בעבירות צווארון לבן נדרש עורך דין הבקיא  בתחום הכלכלי ובדיני עונשין מאחר. חשוב כי עורך הדין הפלילי יהיה מנוסה, כי עליו להכין במקרים כאלה באנשים הנחשפים לראשונה בחייהם לחקירות משטרתיות וכל דבר אשר יאמרו בחקירה עלול לפגוע בהם בהמשך הדרך המשפטית.

יש לציין כי במקרים רבים של עבירות צווארון לבן, ניתן כבר בשלב החקירה הראשונית לפעול לביטול או שינוי כתב האישום בשלב השימוע, לכן יש לתת תשומת לב מרבית בעת בחירת עורך דין פלילי אשר מייצג אתכם.

משרד עורכי דין פלילי שרון נהרי מתמחה במתן ייעוץ משפטי בנושא עבירות צווארון לבן תוך שימת דגש על ליווי משפטי מקצועי לכל אורכו של ההליך. החל מהחקירה הראשונה ולכל אורך הדרך. ייעוץ משפטי בנושא כאשר עורך הדין מומחה בתחום עבירות צוואר לבן, בעל ניסיון עשיר  – יכול לקבוע את עתיד הנאשם.

עו"ד שרון נהרי מסביר על איסור הלבנת הון