נחקרת במשטרה ו/או נעצרת ושוחררת? זה לא סוף פסוק

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

בראשית חודש נובמבר זימנה משטרת חוף הכרמל את אחד משחקני מועדון הכדורגל מכבי חיפה לחקירה בחשד להטרדה מינית לאחר שמלצרית טענה כי הוא צילם אותה מתחת לשולחן בעודה לובשת חצאית. לאחר סיום החקירה בעניינו שוחרר השחקן לביתו.

עורך דין פלילי - שרון נהרי

מאת: עורך דין פלילי שרון נהרי ועו"ד טל אלפרן

כתב האישום עלול להיות מוגש לפתע – כרעם ביום בהיר

המשטרה, כדבר שבשגרה מזמנת חשודים לחקירה או עוצרת חשודים לצורכי חקירה. לעיתים החשוד משוחרר מיד לאחר החקירה במשטרה, לעיתים הוא נעצר ומשוחרר בערבות, ולעיתים הוא מובא לבית משפט להארכות בעניין מעצרו למספר ימים אשר בסופן לא מוגש נגדו כתב אישום.

המעצר הינו כלי חקירה בידי הרשות החוקרת. אין הוא אומר דבר וחצי דבר בנוגע לעובדה האם בסופה של החקירה יוגש כנגד החשוד כתב אישום. בעבירות חמורות רוב הנאשמים מוצאים עצמם עצורים גם לאחר הגשת כתב האישום בעניינם. בעבירות שאינן מן החמורות כמו עבירות בעניינם החזקת סמים, אלימות במשפחה, עבירות רכוש, או עבירות קלות אחרות החשוד לרוב משוחרר, כאשר לעיתים משוחררים אלה חיים בתחושה שהשחרור אינו סוף פסוק. לעיתים לאחר תקופה מסוימת, אשר במקרים קיצוניים יכולה להיות גם מספר שנים פתאום מוגש כתב אישום כנגד מי שהיה חשוד.

חשוב לזכור כי התביעה מגישה כתב אישום מיידי רק במקרים הדחופים בהם החשודים עצורים. אם חשוד שוחרר במהלך החקירה יכולה להיות תקופת המתנה רבה שכן תחילה התיק נמצא אצל הרשות החוקרת. לאחר מכן הוא מועבר לרשות התביעה על מנת לבחון האם יש מקום להגיש כתב אישום. מדובר בתהליך שלוקח זמן רב הנותן תחושה לאותו חשוד כי הפרשה בעניינו הסתיימה.

פנייה לעורך דין פלילי, גם אחרי סיום החקירה, עלולה לחסוך אי-נעימות

אם אדם נחקר במשטרה או נעצר ושוחרר חשוב כי הוא מיד יפנה לעורך דין על מנת שיגיש בקשה בכתב לרשות החוקרת לסגור את התיק בעניינו. מומלץ לאותו נחקור לחשוף בפני עורך דינו את אשר אירע לפני ואחרי החקירה. לעיתים לקצין המשטרה הסמכות להחליט לסגור את תיק החקירה מחוסר עניין לציבור עוד בטרם הוא מועבר לידי פרקליטות או לתביעות המשטרתיות.

נדגיש כי בתיקי חקירה אשר אינם חמורים כמו תיקי סמים קלים או אלימות במשפחה, אין חובה להודיע לחשודים כי חומר חקירה הועבר בעניינם לפרקליטות על מנת שאלה יביאו את טענותיהם ונימוקיהם להימנע מהגשת כתב אישום פלילי. כלומר בתיקים אלה אין לחשודים זכות שימוע. עם זאת מיד עם סיום המעצר או החקירה עורך הדין יכול לשלוח מכתב ליחידה החוקרת המפרט את כל טענותיו של החשוד ואת הנימוקים מדוע יש לסגור את התיק בעניינו ולא לנהל הליך פלילי נגדו.

לסיכום, מומלץ לא להיכנס לשאננות לאחר שחרור ממעצר ומיד לפנות לעורך דין פלילי מנוסה על מנת שישכנע את היחידה החוקרת או רשויות התביעה לסגור את התיק.

לדיווח המלא אודות מעצרו של השחקן – לחצו כאן

עדכונים נוספים