מהי חומרתו של מעשה מגונה שמבוצע באמצעות האינטרנט?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עורך דין פלילי שרון נהרי - על עבירות מין באינטרנט

מעשים מגונים מהווים תופעה שכיחה בחברה הישראלית וברשת האינטרנט בפרט. על כן, המערכת המשפטית מתייחסת בחומרה אל עבירות מין באינטרנט במטרה להרתיע ולהפחית את שכיחותן. יחד עם זאת, במקרה זה עולות מספר סוגיות הקשורות במאפייניה הייחודיים של הרשת, ולכן קורבנות וחשודים כאחד חייבים להסתייע בשירותיו של עו"ד פלילי בעל ניסיון מוכח בתחום.

מעשה מגונה ועונשו

עורך דין פלילי שרון נהרי - על עבירות מין באינטרנט
עורך דין פלילי שרון נהרי – על עבירות מין באינטרנט

באופן כללי, מעשה מגונה מוגדר כפעולה בעלת אופי מיני שאיננה כוללת חדירה לאברי גוף, ואשר נעשית בניגוד לרצון החופשי של הצד האחר. בתוך כך, קיימים הבדלים מהותיים בחומרת ההתייחסות והענישה על עבירות מין באינטרנט בהתאם לגיל הנפגע. לדוגמא, אם גילו של הנפגע ממעשה מגונה קטן מ-14 שנים, עומדת הענישה על 7-10 שנות מאסר, ואם מדובר בקטין שגילו גבוה מ-14 עומדת הענישה על 4 שנות מאסר.

כמו כן, אם המעשה המגונה התבצע באופן פומבי והנפגע גדול מגיל 16 שנים עומדת הענישה על שנת מאסר אחת, לעומת קטין שגילו נמוך מ-16 בו עומד העונש על שלוש שנות מאסר. ניתן להתרשם כי עסקינן בעונשים חמורים ובעבירות הנחשבות פליליות, ומכאן גם חשיבותה של פנייה מהירה אל עו"ד פלילי כבר בשלב החשדות הראשוניים.

מורכבות מעשים מגונים ברשת

חומרתם של מעשים מגונים הנעשים דרך רשת האינטרנט, בין אם מדובר במעשה פומבי או כזה שכלל שני אנשים, אינה פחותה מההגדרות המצויות בחוק. יחד עם זאת, יש לזכור כי למרות שהיא מהווה בן לוויה קרוב למגוון פעילויות אנושיות, הרשת עדיין מהווה פיתוח חדש יחסית שמערכות המשפט והחוק רק החלו להתמודד עימו.

לדוגמא, לעתים קרובות מאפשרים חדרי הצ'טים להירשם באופן אנונימי תוך סילוף הגיל, ולכן ייתכן כי הפוגע הניח בטעות ובתום לב שמדובר באדם בוגר. כמו כן, קיימת סוגיה משפטית הקשורה לאופיה הגלובלי של הרשת, ויש להחליט למשל אם אזרח ממדינה זרה שפגע בישראלי צריך לעמוד לדין במדינתו או בישראל. כלומר, עורך דינו של הנאשם בעבירה זו עשוי בהחלט להעלות טענות הנוגעות לתום הלב ולסמכות השיפוטית, וזאת מלבד טענות הקשורות בעצם ביצועו של המעשה, פרשנותו והסכמת הצד השני.

עדכונים נוספים