מתוך OnLife: עו"ד פלילי שרון נהרי על עבירות פדופיליה ברשת

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

עו"ד פלילי שרון נהרי התראיין לכתבה באתר OnLife שעסקה באבי דוביצקי, שנחשב ל"צייד הפדופילים" באינטרנט. בכתבה תוארו שיטות הפעולה של דוביצקי, שפתח פרופילים פיקטיביים בצ'אטים באתרים מרכזיים ומאז קיבל עשרות אלפי פניות ממאות אנשים.

עו"ד פלילי שרון נהרי

דוביצקי אוסף תמלילי שיחות, צילומים והקלטות עם האנשים איתם הוא משוחח, ובכתבה התעורר דיון לגבי קבילותן של הראיות האלה, במאמצים להגיע לכתב אישום פלילי. עו"ד פלילי שרון נהרי הסביר כי על מנת שהראיות תהיינה קבילות בביהמ"ש, כמה תנאים צריכים להתקיים, כמו למשל צו לתפיסת המחשב או הסכמה של החשוד לבדוק את המחשב שלו.

"אין בעיה חוקית עם שיחות הצ'אט"

"בנוסף, לחיפוש יש כללים שצריכים להתקיים", ציין נהרי, עורך דין פלילי שבין תחומי התמחותו – עבירות מחשב. "החוק לא אסר לצפות בחומרים אלו אלא להחזיק בהם עד היום, אבל זה עומד להשתנות. אין בעיה חוקית עם שיחות שנערכות בצ'אטים".

עוד ציין עו"ד פלילי נהרי כי קיימת בעיה עם ההתחזות של דוביצקי, אבל אם החשוד לא יודה בעבירה או מחשבו או כתובת האינטרנט שממנה הוא פעל לא נתפסו, יהיה קשה להביא ראיות קבילות. בתגובת המשטרה לכתבה צוין כי הערך הראייתי לפעילות של דוביצקי מוגבל, בגלל אופן הפעילות.

עדכונים נוספים