אחד העובדים הטריד מינית עובדת אחרת – מנהל בית האבות ישלם את המחיר?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

[vc_row bg_type="no_bg"][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="5531" img_size="full"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]עובדות בבית אבות בחיפה, שהוטרדו מינית על ידי מנהל יחידת הפיזיותרפיה, אוימו בפיטורין לאחר שהתלוננו על המעשים, כך דווח בגלי צה"ל. על פי הדיווח, שתיים מהעובדות התלוננו על ההטרדה המינית במשטרה בעוד שעובדת אחת התפטרה ועובדת נוספת זומנה לשימוע לפני פיטורין. 

בנוסף, טוענות אותן עובדות כי הנהלת המוסד והאחראית על משאבי האנוש בו ידעו על מעשיו של המנהל אך העדיפו לשמור זאת בסוד. נחשף כי בעקבות מכתב אנונימי על ההטרדות המיניות שהתקבל במשרד הבריאות, הוחלט על ביקורת פתע שלא העלתה דבר.

למעשה, לאחר קבלת המכתב, איים המנהל על עובדי היחידה בפיטורין, בעוד שמנהלת משאבי האנוש אף הגדילה לעשות והזמינה את אחת העובדות, בה חשדה כאחראית לכתיבת המכתב, לשימוע לפני פיטורין.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][vc_column_text]

העונש של המנהל, האופציות של העובדות

במקרה זה, כתב אישום עשוי להיות מוגש נגד מנהל בית האבות על פי החוק למניעת הטרדה מינית. בנוגע למנהל יחידת הפיזיותרפיה, הרי שהטרדה מינית הנעשית על ידי מנהל כלפי אחד מעובדיו נחשבת לנסיבה מיוחדת.

מדובר בהטרדה מינית גם אם העובד לא הראה כל התנגדות או הביע סירוב למעשה, זאת בשל העובדה שמדובר במעסיק שלו.

אותו מנהל אף עשוי להיות מואשם בהתנכלות המוגדרת כפגיעה מכל סוג שמקורה בהטרדה מינית, תלונה או תביעה, שהוגשו בנושא זה. כלומר, פיטורין של עובד המתלונן על הטרדה מינית תיחשב כעבירה נוספת של התנכלות.

בנוגע לעובדת אשר זומנה לשימוע לפני פיטורין לאחר שהתלוננה על ההטרדה, הרי שהיא תוכל לפעול במישור דיני העבודה נגד המעסיק ולתבוע באופן אזרחי. כמו כן, היא כמובן תוכל להמשיך את ההליך גם בפן הפלילי.

מהו העונש הכתוב בחוק?

הענישה על עבירות מסוג הטרדה מינית נעה בין שנתיים לארבע שנים על פי החוק. יש לציין כי ישנה התחשבות באופי ההטרדה ובעברו של המטריד. כאשר הטרדה מינית מבוצעת על ידי ביצוע מעשה מגונה כלפי המוטרד, העונש על עבירה זו נע בין שלוש לשבע שנים, בהתאם לחומרת המעשה והנסיבות.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][dt_gap height="25"][dt_call_to_action content_size="normal" line="true" animation="shake"]

לפרטים נוספים / לקביעת ייעוץ – צרו קשר: 03-6969080 או השאירו את פרטיכם:

[contact-form-7 id="3967" title="טופס אנכי הנעה לפעולה"][/dt_call_to_action][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים