מבצעים השקעות נדל"ן בחו"ל? תנו את הדעת על חוק ניירות הערך

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עבירות הונאה

[vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][vc_column_text]חברות רבות בישראל מציעות להשקיע בנדל"ן מניב בארה"ב תוך הבטחות לתשואות גבוהות, ובעקבות הצעות אלה, רבים בוחרים להשקיע הון פנוי בהשקעות נדל"ן מניב, תוך ציפייה להפקת רווחים ותשואות גבוהות מההשקעה שלהם.

חוק ניירות ערך מחייב חברה שגייסה מעל 35 משקיעים לפרסם תשקיף, וכך למעשה הרשות לניירות ערך בוחנת את ההצעה ומפקחת על פעילותה של החברה. המטרה של הרשות לניירות ערך היא למנוע פגיעה בציבור המשקיעים, אשר עלולה בנקל להביאם לאיבוד כל הון ההשקעה.

בפועל, חברות רבות מגייסות משקיעים רבים, מעל 35 במספר, תוך פרסומים מטעים וחוסר שקיפות כלפי המשקיעים על פעילות החברה, רווחיה והשקעותיה ובכך בעצם נמנעות מהפיקוח של הרשות לניירות ערך.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]

כיצד זה פוגע במשקיעים?

חברות הנמנעות מהצגת תשקיף בעצם לא מגלות למשקיע על הפעילות האמיתית של החברה, הכנסותיה, רווחיה והתשואות שעשתה. כך נוצרת קרקע פורייה למעשי תרמית והונאה.

משקיעים רבים מזרימים את הונם לחברות כשהם מסתמכים על הפרסומים השיווקים שלהן תוך צפייה להפקת תשואה גבוה, בעבור השקעה נמוכה יחסית, וההשקעות המצטברות לעתים נאמדות במיליוני דולרים. אלא שחברות אלו המושכות את המשקיעים תוך מצגי שווא, אינן משקיעות את כספי המשקיעים בהכרח בנכסי הנדל"ן אליהן כוונה ההשקעה מלכתחילה, ומעבירות את כספי המשקיעים לטובת פרויקטים שונים במדינות אחרות ללא ידיעתם, גובות דמי ניהול גבוהים מעל המקובל בשוק ומרוקנות את קופות המשקיעים ללא דיווח ומתן הסברים.

החברות מכנסות את המשקיעים ומבקשות להזרים כספים נוספים לטובת הפרויקט לכאורה תוך שכנוע המשקיע לכדאיות ההשקעה הנוספת ותוך מצג כי הועבר הון נוסף ע"י הבעלים לטובת המשכיות הפרויקט כשבפועל הכספים מועברים לטובת פרויקטים אחרים ולא בוצעו השקעות מצד הבעלים.

המשקיע לא יודע למה משמשת השקעתו, לאילו גורמים כספו מגיע ובאילו מדינות, ובפועל לא בהכרח רואה את התשואה שהובטחה לו.

החוק לניירות ערך

כאמור החוק לניירות ערך מחייב חברה המגייסת מעל 35 משקיעים לפרסם תשקיף אשר יאושר ע"י הרשות לניירות ערך. בנוסף, כל חומר פרסומי אודות החברה וההשקעה יהיה נתון לבחינה ואישור הרשות ובכך בעצם יהיה מערך הגנה מפני פרסום כוזב ומצגי שווא מצד החברה כלפי המשקיעים. כמו כן הליך הפיקוח של הרשות לניירות ערך כשלעצמו מעמיד את החברה תחת הגבלות ובדיקה מתמדת של הרשות על ההשקעות ופעילות החברה.

השקעות של משקיעים בנכסים שונים, בין היתר בנכסי נדל"ן של קבוצת משקיעים העולה על 35 אנשים מעוגנת בחוק ניירות ערך בסעיף 15א(א)(1)  ובחוק השקעות משותפות בנאמנות.

כספם של משקיעים בנכס אמור להתנהל בצורה מבוקרת ולטובת ההשקעה, חשבון המשקיעים הוא חשבון נאמנות דהיינו לחברה אסור לעשות כרצונה בכספי ההשקעות וזו חבה כלפי המשקיעים חובות נאמנות וזהירות, כלומר עליה לנהוג בזהירות בכספי המשקיעים ולדווח על פעילויותיה בחשבון המשקיעים ולהזהירם מהשקעות הנושאות סיכון גבוה.

דרכו של המשקיע לבחון את השקעתו נעוצה בהכרח בפרסומו של תשקיף ובחינת פעילות החברה על ידי הרשות לניירות ערך.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][dt_gap height="25"][dt_call_to_action content_size="normal" line="true" animation="shake"]

לפרטים נוספים / לקביעת ייעוץ – צרו קשר: 03-6969080 או השאירו את פרטיכם:

[contact-form-7 id="3967" title="טופס אנכי הנעה לפעולה"][/dt_call_to_action][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים