גילוי מרצון על רווחי קריפטו: מה צריך לדעת? | TheMarker

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
גילוי מרצון על רווחי קריפטו: מה צריך לדעת?

רשות המסים אמורה לפרסם בקרוב מסלול של גילוי מרצון שמיועד למחזיקי קריפטו. עו"ד שרון נהרי, בעליו של משרד עורכי הדין שרון נהרי ושות', יו"ר ועדת פשיעה בינלאומית והסגרות בלשכת עורכי הדין, הסביר בראיון לאתר 'דה מרקר': "רשות המסים הבינה כי נדרש נוהל גילוי מרצון שיהיה ייחודי לקריפטו. כשמדברים על נוהל גילוי מרצון, המשמעות היא להצהיר על נכס או רכוש מסוים ולשלם על כך את המס שהנישום היה צריך לשלם לו הנכסים היו גלויים. ביטקוין מסווג כנכס, ולכן במקרה של ביטקוין מדובר במס רווחי הון — אלא אם כן סוחרים במטבע כעסק ואז המס גבוה יותר. לעתים נדרש הנישום לשלם עוד סכום ככופר בהתאם לנסיבות, אולם בתמורה לגילוי אותו נישום יכול 'להלבין' את הכסף שלו בצורה חוקית, וחשוב מכך, הוא זוכה לחסינות מהעמדה לדין פלילי".

"התנאים לקבלת הבקשה לגילוי מרצון מצד נישום הם, בין היתר, שהרשות טרם החלה בחקירה נגד הנישום — לא חקירה סמויה, וקל וחומר לא חקירה גלויה — ושמקור הכסף הראשוני להשקעה הינו לגיטימי; כלומר, הנישום צריך להצביע על מקור הכסף לביצוע הרכישה הראשונית. חשוב לציין כי גם על כסף או מטבע דיגיטלי שהושג בעבירה ניתן ואפשר לשלם מס".

לקריאת הכתבה המלאה, לחצו כאן.

עדכונים נוספים