גניבה ממעביד

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

זה מכבר, פסק בית הדין הצבאי לערעורים כי עובד שגנב 322,000 שקלים מבית הספר הטכני, והורשע בעבירת גניבה בידי עובד, יישלח ל-14 חודשי מאסר בפועל ולא ל-20 חודשי מאסר כפי שנפסק בתחילה. ההפחתה בעונש נבעה בעיקר משום מצבו הנפשי של הנאשם. 

מאת: עורך דין פלילי שרון נהרי ועו"ד טל אלפרן

עורך דין פלילי שרון נהרי

מדוע עבירת הגניבה בידי עובד נתפסת כחמורה כל כך?

העבירה של גניבה בידי עובד הינה בין עבירות הרכוש החמורות ביותר שניתן למצוא בספר החוקים. עבירת גניבה רגילה הנה עבירת עוון שבצידה עונש מקסימום של עד שלוש שנות מאסר, בעוד שעבירה של גניבה בידי עובד הינה עבירה מסוג פשע שבצידה עונש מקסימום של שבע שנות מאסר. הסיבה העיקרית שבגינה שהחוק רואה בחומרה כה רבה את מעשה הגניבה על ידי העובד, היא הפרת יחסי האמון אותם חב העובד למעביד במסגרת עבודתו. יחד עם זאת, הניסיון אשר נצבר במשרדנו מראה שאנשים שמבצעים עבירות של גניבה טהורה, פועלים, ברוב המקרים ממניעים פסולים יותר מאשר אנשים אשר גונבים מידי מעבידיהם.

הגניבה מוגדרת בחוק כדבר הניתן להיגנב בלי הסכמת בעליו, וזאת בכוונה לשלול את הדבר מבעלו שלילת קבע. סעיף 391 לחוק העונשין קובע שעובד שגונב דבר שהוא נכס מעבידו, או שהגיע לידי העובד בשביל מעבידו וערכו עולה על 1000 ₪ דינו מאסר שבע שנים.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות אצל עו"ד פלילי –  השאירו פרטיכם כאן 

[contact-form 2 "עמודי נחיתה"]

במקרים של גניבת עובד – תדרוש לעד הפרקליטות מאסר בפועל

שוק העבודה היום לעיתים הוא שוק נצלני. העובד מוצא עצמו עובד שעות מרובות, מבלי להיות מתוגמל כראוי. הוא נשאר במקום עבודתו היות ויש לו קושי רב למצוא מקום עבודה אחר ומפאת הפחד שלו מפני איבוד מקור פרנסה היחיד לו למשפחתו. המעבידים לעיתים שוללים מן העובדים את זכויותיהם הבסיסיות ביותר, ולא מתגמלים בגין שעות נוספות. במקרים רבים מדובר בעולים חדשים, או אנשים צעירים אשר אינם מודעים לכלל זכויותיהם, וכמעשה נואש, בגלל תחושת הניצול אותה הם חווים, או מתוך הרצון להשיב להם את שמגיע להם הם מבקשים לעשות דין לעצמם, וגונבים רכוש ממעסיקם.

ועל אף הנסיבות המקלות לכאורה, החוק רואה אנשים אלה בחומרה רבה יותר מאשר אדם המכייס אנשים בתחנות אוטובוס. הפרקליטות מצידה תמיד דורשת במקרים של גניבה בידי עובד ענישה בדמות מאסר בפועל, בגלל החומרה, לכאורה, שעומדת מאחורי עבירת הגניבה בידי עובד.

כמו כן, חשוב לזכור שעבירה של גניבה בידי עובד ברוב המקרים תוביל לתביעה אזרחית כנגד העובד מצידו של המעביד בעבירת הגניבה.

משרדנו מתמחה בייצוג נאשמים וחשודים בתחום זה של עבירות גניבה בידי עובד. במקרים רבים הצלחנו לשכנע את בית המשפט, למרות הראיות החותכות כי יש להקל בעונשם של נאשמים מסוג זה ובית המשפט מצא לנכון לקבל טענותינו ולהורות על ענישה של ביצוע עבודות שירות לחודשים בודדים. במקרים אחרים אף בית המשפט נעתר לבקשתנו להימנע לחלוטין מהרשעת הנאשם. היות והעבירה של גניבה בידי עובד נושאת בצידה גם אופי אזרחי. חשוב לזכור שהניסיון מוכיח כי ענישה פלילית מרתיעה אינה בהכרח הפתרון האפקטיבי והנכון ביותר לכל תיק ותיק

משרדנו עובד בשיתוף עם משרדים אחרים המתמחים בדיני עבודה שמטרתם להגן על העובד מפני תביעה אזרחית. אם הגניבה נעשתה על רקע ניצול מצד המעסיק, הרי שאותו עובד אף יוכל להגיש תביעה שכנגד ולתבוע את הזכויות הרבות אשר משפט העבודה מקנה לו. למעביד נצלן יש רבות להפסיד מפני ניהול הליכים בבית המשפט וכל עובד יכול לנצל עובדה זו לטובתו

הואשמתם בגין גניבה מהמעביד? –  השאירו פרטיכם כאן לייעוץ

[contact-form 2 "עמודי נחיתה"]

עדכונים נוספים