העלמת המס של משה פרץ: העונש קל או חמור?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
העלמת מס

[vc_row][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="4941" img_size="full" onclick="img_link_large"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]בשנים האחרונות כבר התרגלנו לשמוע במהדורות החדשות על זמרים שהואשמו בעבירות של העלמת מס. לאחרונה, הואשם משה פרץ בהעלמת הכנסות בגובה מליון שקלים, תוך אי תשלום מע"מ בגובה 140,000 שקלים.

החלטת בית המשפט הייתה לגזור על פרץ ארבעה חודשים עבודות שירות בבית אבות בראשון לציון. טענתו המרכזית של פרץ הייתה כי את כל הסמכות בנוגע לניהול כספיו העביר לאמרגנו ("סמכתי עליו כמו אבא, אח גדול וחבר") וכי לא הייתה לא יד בהעלמות.

בשורות הבאות, ננתח את הסוגיות השונות במשפט זה ע"י עורך הדין הפלילי שרון נהרי.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

על סוג העונש

יש להבין, במיוחד לאור המקרה הזה, כי ישנה החמרה במדיניות הענישה על עבירות מס בשנים האחרונות. כיום, מגמת בית המשפט היא לגזור מאסר בפועל על נאשמים שהורשעו בעבירות מס ולכן לדעתנו המקצועית, העונש שהוטל על פרץ נחשב לסביר ואף מקל בהתאם לחומרת העבירה שביצע.

על טענתו של פרץ

הטענה של פרץ כי "כתוצאה מההתנהלות של אמנון (אמרגנו) היו ברשותי כספים שלא הוצהר עליהם" יכולה להיות מובנת ברמה האישית, אך מבחינת החוק אין היא פוטרת אותו מאחריות מאחר וחובתו של פרץ לבדוק ולדאוג שאמרגנו התנהל בהתאם לחוק.

למרות זאת, החליט בית המשפט כי הוא מקבל את הטענה וכי חלקו של פרק בעבירה הוא קטן יחסית לחלק של אמרגנו ולכן יש לגזור עליו עונש לפי החלק הפרופורציונלי שקיבל אמרגנו. בעקבות כך, נגזרו על פרץ ארבעה חודשי עבודות שירות.

טובים השניים מן האחד?

פרץ עבר שני סוגי עבירות: עבירת מס ועבירה שקשורה בחוק המע"מ. קיום שתי העבירות האלה יחדיו הוא דבר שעלול להשפיע על החלטת בית המשפט, שכן הוא מחפש דפוסים קבועים כלשהם במכלול העבירות של הנאשם.

צירוף שתי העבירות ביחד יכול להעיד על שיטתיות באי תשלום מסים והעלמה מכוונת. עם זאת, יש להדגיש כי בית המשפט יכול, אם ימצא לנכון, לשפוט כל עבירה בנפרד ולא להעניש בצורה בה עבירה אחת מעיבה או משפיעה על השנייה. מצב כזה קורה בדרך כלל כאשר כל אחת מהעבירות נשפטה בחומרה גבוהה.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="bg_color" bg_override="0" bg_color_value="#ffec91"][vc_column][dt_gap][dt_fancy_title title="לייעוץ ראשוני – השאירו פרטיכם כאן" title_size="h3" title_color="accent" el_width="100" separator_color="accent"][dt_gap][contact-form-7 id="3190"][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים