טסים לדובאי? כבדו את חוקי המקום

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
Dubai 2gg

בחודש הבא יתחילו לפעול טיסות סדירות מישראל לדובאי, וישראלים רבים מתכוונים לנצל את ההזדמנות החדשה שנפתחה עבורם לטייל באיחוד אמירויות המסקרן. למרות שישראל ודובאי חיממו את היחסים, עדיין חשוב לדעת שלא הכל נסלח: באמירויות יש מערכת חוק שונה לחלוטין מזו של מדינת ישראל, וחשוב להיות מודעים להבדלים.

שיטת המשפט בדובאי מבוססת על משפט בריטי, עם השפעות אסלאמיות וכן צרפתיות, רומאניות ומצריות. כאשר מדברים על החוק הפלילי באמירויות, הוא מושפע רבות מחוקי השריעה (אם כי השריעה אינה חוק רשמי במדינה).

יש לכך משמעויות רבות: למשל, באמירויות, נשים חייבות לקבל את אישור אביהן על מנת להינשא וכפירה מפורשת באסלאם יכולה להביא לעונש מוות. במשפט הפלילי, עשויות להיות לכך נפקויות גם לאלו המבקרים או שוהים זמנית במדינה: למשל, באמירויות קיים איסור חמור במיוחד על שימוש בסמים. אפילו שאריות סמים קלים כמו מריחואנה המתגלות בבדיקות דם אקראיות, עשויות להוביל למאסר בפועל. אלכוהול לעומת זאת מותר, אולם בתנאי שאינכם מוסלמים, ולא בפומבי או במקומות שקיבלו היתר לממכר אלכוהול. 

כמו כן, באמירויות קיימים חוקים נוספים הנובעים מן איסורים הקיימים באיסלם: נשים למשל אמורות להתלבש בצניעות כאשר הן בציבור (אם כי מותר ללכת עם בגד ים בחוף הים או בבריכה). עם זאת, דובאי היא אמירות מאד מתקדמת ביחסה לנשים ולשוויון מגדרי. בנוסף, אסור להפגין חיבה בפומבי, וכן יחסים הומוסקסואליים הינם אסורים.

הנושא של פשיעה כלכלית באמירויות הוא גם משהו שיש לתת עליו דגש: דובאי הפכה יעד מועדף להלבנת כספים עבור בריטים, לאור חוקי הבנקאות הנוחים במדינה. נכון להיום, הבנקים במדינה מצויים ברשימה השחורה של הרשות להלבנת הון בישראל (לאור הסכם השלום בין המדינות, הבנקים יוצאו מן הרשימה). יש לציין כי לאחרונה נעצרו מספר תיירים בדובאי, ובהם גם שני ישראלים, בחשד לעבירות הלבנת הון ומרמה, תוך שניסו להעביר סכום של מאות מיליוני דולרים מדובאי ללונדון. 

משרדנו מעניק ליווי משפטי, פלילי-צווארון לבן, אזרחי ומסחרי לאנשי עסקים המבקשים לעשות עסקים ולשוהים באיחוד האמירויות, תוך שיתוף פעולה עם משרד עורכי דין מקומי.

עדכונים נוספים