כיצד יכול עו"ד פלילי לסייע לאדם בשלב החשדות בביצוע מעשים מגונים?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
תמונה: David Castillo Dominici
תמונה: David Castillo Dominici
תמונה: David Castillo Dominici

מעשה מגונה מוגדר כהתנהגות מינית הנעשית באדם אחר, או במבצע עצמו מול אדם אחר, או על ידי המבצע באחר. שלב החשדות בביצוע עבירה שכזו הוא לא נעים ולעתים גם לא מוצדק. עורך דין פלילי מנוסה ומקצועי יכול לעזור לכם בסיטואציה כזאת.

ראשית, עבירת המעשה המגונה ה'סטנדרטית' היא מעשה שמבוצע שלא בהסכמה, לעומת מעשה מגונה בכוח, שמשמעו כי המעשה מבוצע בלא הסכמת המתלונן, תוך שימוש באיומים ובאמצעי לחץ, וכן תוך שימוש בכוח כלפיו. כמו כן, ישנם גם מעשים מגונים אשר נעשו בנסיבות בהן הקורבן קטין, אך מעל גיל 14, כאשר המעשים בוצעו באיומים ועד להתעללות בקורבן או גרימת חבלות בגופו.

מדיניות הענישה למעשה מגונה נעה בין מאסר שירוצה בעבודות שירות ועד מספר חודשי מאסר בפועל. כל ענישה מקלה מכך, כרוכה בהליך טיפולי, נחשבת חריגה ותיבחן בהתאם לתיקון 113 לחוק העונשין המאפשר לבחון אינטרס שיקום אמיתי על פני ענישה וגמול.

תפקידו של עורך דין פלילי

כל מקרה של חשד לביצוע מעשים מגונים נבחן לגופו, ולכן אין אופציה ודאית לדעת כיצד עורך דין פלילי יפעל. הדבר תלוי מאוד בגרסאות השונות שניתנו על ידי כל אחד מהצדדים, הנתקף והנאשם, כמו גם בראיות שיימצאו בתיק ובגרסאות. לדוגמא, עו"ד פלילי מטעם הנאשם יכול לטעון על כפל אישומים אם לדוגמא הוא הואשם בשני מקרים דומים שקרו בפרק זמן קצר ואף באותו היום. עורך דין פלילי יטען כי מדובר במעשה אחד ארוך שאין לפרקו למספר עבירות. יחד עם זאת, יש לבחון את אמינות התלונה ומה הוביל מלכתחילה לקשר המיני בין הזוג. יש לבחון את הראיות שיהיו בתיק באופן זהיר ובנוסף גם את האמינות שלהן.

במרבית הסיטואציות בהן ישנו אישום פלילי בגין עבירות מין, עו"ד פלילי מבקש לערב את שירות המבחן, אם יש הודאה באשמה ולקיחת אחריות, זאת על מנת לשלב את הנאשם בהליך טיפולי לעברייני מין. זהו הליך משמעותי ונכון המשפיע לטובה על הנאשם, כאשר בסופה של הפרשה, ברוב המקרים, כשבית המשפט עומד לפסוק על החלטתו, נלקחת בחשבון העובדה שהנאשם עבר הליך טיפולי – דבר אשר יש בו להעדפת אינטרס השיקום או להביא להקלה בעונש על ריצוי עונש מאסר.

עדכונים נוספים