כיצד יכול עו"ד פלילי לסייע לחשוד בהלבנת הון?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
הלבנת הון

באתר כלכליסט פורסם בשבועות האחרונים על מעצרם של 14 חשודים ועל חקירת 7 אנשים נוספים, החשודים שהיו מעורבים ברשת להלבנת הון בקנה מידה בינלאומי, שמקורה בעבירות פליליות. לדברי המשטרה, ישנו חשד כי הרשת הלבינה הון באופן מקצועי ובה היו חברים האזרחים החשודים ובנוסף אזרחים ממדינות אחרות. במשטרה טוענים כי הכסף הגיע מעבירות סמים ומעבירות פליליות נוספות.

gvfgדוגמא זו מהווה אחד מיני מקרים רבים של חשד להלבנת הון, המהווה עבירת צווארון לבן ידועה. מטרתו של חוק איסור הלבנת הון הנה להתמודד עם תופעת הלבנת ההון, שבה כסף או רכוש שהתקבל במסגרת פעילות לא חוקית מוכשר לשימוש חוזר באמצעות טשטוש של מקורותיו. ההנחה היא כי איסור הלבנת הון יקשה על עבריינים לעשות שימוש בכספים שצמחו להם כתוצאה מפעילות בלתי חוקית, וכך יסייע בהתמודדות עם מגוון רחב של עבירות פיננסיות ואחרות – זאת משום שההון המולבן עשוי להגיע מפעילות של פשע מאורגן, סחר בסמים או בנשק, וכן ממרווחי הימורים בלתי חוקיים, מהעלמת מסים או מעבירות צווארון לבן אחרות.

הלבנת הון מתבצעת בדרך כלל על ידי הפקדת כספים בחשבון בנק, כאשר ההפקדה מתבצעת תוך כדי מרמה והטעיה באשר לזהותו של בעל הכספים או באשר למקורם של הכספים. במקרים רבים נעזרים גורמים עברייניים בגורם ביניים שמנהל עסק שבו מתגלגל כסף מזומן רב, אשר יוכל להפקיד את הכספים המולבנים במעורבב עם כספים לגיטימיים שעוברים בעסק שלו. לאחר ההפקדה בבנק, יוכל המפקיד לעשות שימושים לגיטימיים לכאורה בכספים המופקדים, כמו למשל העברה לחשבנות אחרים, השקעה של הכספים או רכישה של נכסים.

החשיבות של עורך דין פלילי בעבירות הלבנת הון

במסגרת מלחמת החורמה שהכריזו הרשויות בתופעת הלבנת ההון, ננקטים הליכים שונים כנגד החשודים בעבירות הקשורות בהלבנת הון. הרשויות עשויות להטיל עיצום כספי נכבד ביותר בגין עבירות אלה, לתפוס רכוש השייך לחשודים בארץ ובחו"ל, לחלט רכוש בטענה כי הוא צמח כפועל יוצא של הלבנת הון, ולהקפיא חשבונות בנק של חשודים לטווח ארוך ביותר. כל אלה – מעבר להרשעה הפלילית הצפויה למי שחשוד בעבירות הלבנת הון ולענישה חמורה שעשויה להגיע אף למאסר משמעותי בפועל.

לנוכח הליכים דרסטיים רבים אלו, במקרה שבו זומנתם לחקירה או נעצרתם חלילה בגין חשד לעבירות של הלבנת הון, עליכם להיוועץ באופן מיידי עם עורך דין פלילי הבקיא בעבירות צווארון לבן ובתחום זה ספציפית. באופן זה תמנעו מעצכם טעויות שאינן הכרחיות בשלב החקירה, אשר עשויות לחרוץ את דינכם מיידית, וכן תקבלו ליווי משפטי צמוד ומקצועי לכל אורך ההליכים השונים והסנקציות השונות שיבקשו הרשויות להטיל עליכם.

עדכונים נוספים