מהו הליך אי הרשעה?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

[vc_row][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="3518" img_size="full"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]אזרחים המואשמים לראשונה בעבירה פלילית קלה, מגיעים במקרים רבים לבית המשפט ללא ייצוג משפטי. הם מודים בביצוע העבירה המיוחסת להם ומבקשים מבית המשפט להתחשב בהם ולגזור את העונש המתאים, תוך התחשבות בנסיבות שלהם.

לרוב, בתי המשפט מקבלים את הודאת הנאשמים ומרשיעים אותם. מכיוון שמדובר בעבירה ראשונה או עבירה קלה, בדרך כלל בית המשפט אינו מחמיר את הענישה והיא מתבטאת בקנס או מאסר על תנאי.

אך כדאי לדעת כי רישום פלילי נכנס לגיליון הרישום הפלילי של אותו אזרח ולמעשה מהווה חסם של ממש בתחומים רבים, כמו מקומות עבודה הדורשים "תעודת יושר".[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height="15"][vc_column_text]רבים לא יודעים זאת, אך עו"ד פלילי מנוסה יכול היה לגרום לכך שאותו אזרח ייצא ללא רישום פלילי, שכן, ניתן היה לנקוט בהליך אי הרשעה – הליך שבו בית המשפט קובע שהנאשם אכן ביצע עבירה אולם הוא נמנע מהרשעתו, והמשמעות היא שלאותו נאשם לא יהיה רישום פלילי על אף הודאתו.

בתי המשפט נוהגים לאמץ את הטיעונים של הסנגוריה במקרים שבהם חשוד שנתפס והפך לנאשם בגין עבירות סמים, עבירות במשפחה, הלבנת הון ועוד. הם עושים זאת ומאמצים את המלצת שירות המבחן כדי להימנע מפגיעה בעתיד של הנאשמים כתוצאה מההרשעה ומהכתם שיוצר התיק הפלילי.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים