סב ונכדו תקפו אחד את השני – כתב אישום יוגש בוודאות?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
תקיפה

באתר מעריב דווח כי בן 70 ונכדו בן ה-14 חשודים כי תקפו אחד את השני במברג ובפטיש.  הקשיש והקטין נעצרו לאחר שהאשימו זה את זה באיומים ובאלימות שכללה השלכת נוזל לניקוי אסלות. 

dffעל פי המתואר בכתבה מדובר במקרה של תלונות הדדיות על אלימות במשפחה בין הסב לנכדו. על היחידה החוקרת לאסוף ראיות ולבחון את אמיתות גרסתם של כל אחד מהם ולנסות להגיע לכלל מסקנה על שהתרחש בין השנים. במסגרת איסוף הראיות יתכן ויערכו עימותים בין הסב לנכדו, יגבו עדויות מבני משפחה נוספים, מקורבים או כל אדם שיכול לשפוך אור על הפרשה.

במידה ויוגש כתב אישום כנגד מי מהשניים, או ייתכן שיוגש כנגד שניהם, בוודאי שיכול להסתיים ההליך בענישה – זו תהא בהתאם לחומרת התקיפה שתיוחס לכל אחד מהם. ייתכן מאוד כי לאור העובדה כי מדובר בסב ובנכדו, ואם לא תגיע המשטרה להכרעה באשר לאמיתות גרסתם, יופנו השניים לקבלת טיפול של הרווחה על מנת ליישב ביניהם את ההדורים ובכך ייתכן וימנעו מכתב אישום, שכן שמירה על ערכי המשפחה הינה בעלת חשיבות.

איזה עונש יכול להיות מוטל על בן 14 שמכה איש המבוגר ממנו?

קטין אשר יכה בגיר יכול להיענש בהתאם לחוק, ילד בן 14 ישפט בבית המשפט לנוער ועל כן סביר להניח שיופנה בראש ובראשונה להליך טיפולי במסגרת שירות המבחן, הצלחתו של הליך כזה יש בה כדי למנוע ענישה הרתעתית ולהביא לסיום ההליך באופן טיפולי בהתאם לחוק הנוער. חשוב לציין כי בכל מקרה ומקרה יבדקו הנסיבות שהובילו את הקטין לאלימות כנגד המבוגר ממנו וכן ישנה חשיבות לאופן הפגיעה וחומרתה.

האם ניתן להוציא צו הרחקה לנכד מבית הסב?

צו הרחקה ניתן להשיג כנגד כל אדם, אף כנגד בן משפחה, בתנאי כמובן שהוכח בפני בית המשפט כי ההרחקה נחוצה בנסיבות העניין על מנת למנוע פגיעה של האחד בשני. צו הרחקה הינו מוגבל בזמן ויכול להינתן אף ע"י קצין משטרה כבר בשלב החקירה אם ראה בנחיצותו, על מנת להאריכו או באם ישנן השגות על הצו יפנו הצדדים לבית המשפט.

צו הרחקה נאכף באם אחד הצדדים מפר את הצו ומתקבלת תלונה במשטרה על כך, הפרתו של צו הרחקה תגרום למעצרו של המפר וברור ההפרה בפני בית המשפט, כמו כן המפר יעמוד לדין על עבירה של הפרת הוראה חוקית.

במקרים דומים למקרה המתואר בכתבה רצוי לפנות לעורך דין פלילי המתמקצע בתחום. עורך דין פלילי יבחן את הראיות ואת הטענות המשפטיות, כאשר בסופו של יום יוכל לסייע לקטין במשפטו.

עדכונים נוספים