עובד זר נאשם בביצוע מעשים מגונים בקטינה: קיימת התחשבות בהיותו זר?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עו"ד פלילי נהרי - היות הקורבן קטינה משפיעה על חומרת העבירה

[vc_row bg_type="no_bg"][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="4842" img_size="full"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]כתב אישום פלילי הוגש לאחרונה כנגד עובד ניקיון זר בשנות ה-40 לחייו, ולפיו הוא ביצע מעשה מגונה בקטינה בת 6, עת עסק בניקיון בית המשפחה. כתבות בנושא פורסמה בכלי התקשורת בישראל. מחומרי החקירה עולה שהעובד ניקה את בית המשפחה בשנים האחרונות וביום המקרה הוא נותר לבד עם הילדה בבית, כשהאם ישנה בחדר אחר בבית. הפרקליטות טוענת כי לאחר המעשה, אסף העובד את התשלום ונמלט מהמקום.

בכתב האישום נכתב כי הילדה ניגשה לנאשם שניקה את שירותי הילדים ודיברה איתו. לאחר מכן הוא נישק אותה בלחי, הרים אותה והשכיב אותה על מיטתה, הרים את חצאיתה וביצע בה מעשה מגונה. בתגובה, הדפה אותו הילדה וברחה אל אימה שישנה בחדר אחר בבית. המנקה בתגובה, אסף את הכסף שהושאר עבורו מבעוד מועד והלך לדרכו.[/vc_column_text][vc_empty_space height="12px"][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][vc_column_text]

ניתוח המקרה והשפעת היותו של הנאשם עובד זר

המקרה המתואר מציג עבירה חמורה של מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16 שנה על ידי עובד זר בביתה של הקטינה בת ה-6. העובדה כי מדובר בעובד זר אינה משנה מחומרת העבירה ואין לה השפעה מרובה על ההליך המשפטי.

אחת הטענות שיכולות לעלות על ידי עורך דין פלילי המייצג את העובד, אם זה יימצא אשם בביצוע העבירה, תתייחס רק לחומרת העונש בעת הטיעונים לעונש, והיא כי העובד הזר יחווה ניתוק קשה במקרה שייגזר עליו עונש מאסר ממושך, מאחר שאינו דובר את השפה העברית ואין לו משפחה שתבקרו במאסר. גם טענה זו לא בהכרח בעלת משקל גדול ותיבחן בכל מקרה ונסיבותיו על ידי בית המשפט. אף אם תתקבל, הטענה בשלב הטיעונים לעונש אין בה על מנת למנוע עונש מאסר אלא אולי "להמתיק" את העונש ולגזור על עובד הזר שהורשע פחות חודשי מאסר.

הענישה המקובלת בתיקים אלו

כאשר מדובר במעשים מגונים כנגד קטין שטרם מלאו לו 16 שנה, העונש הקבוע בחוק העונשין עומד על עד 10 שנות מאסר. בכך הבחין המחוקק בחומרת העבירה המתבצעת כנגד קטין, והטיל עונש מאסר ממושך יותר. רף הענישה כיום בגין ביצוע מעשים אלו מסתכם במספר שנות מאסר – הכל בהתאם לחומרת ביצוע העבירה, מספר הקורבנות ומשתנים רבים נוספים.

כיצד עו"ד פלילי יוכל לסייע לנאשם?

לטענת המשטרה, יש די ראיות בידיה לכאורה, כדי להוכיח את אשמתו של העובד הזר. עם זאת, ומבלי להקל בחומרת העבירות המיוחסות לו, כמו בכל תיק פלילי והליך משפטי, עורך דין פלילי יבחן את הראיות הנמצאות בתיק החקירה בדווקנות. בתיק כגון זה, קרוב לוודאי שישנה עדות הקטינה אשר נגבתה על ידי חוקר ילדים ומגובה באמצעות עדות האם על מה שנאמר לה בסמוך למקרה. עו"ד פלילי יבחן את העדויות וכן יבחן את ההתייחסות של היחידה החוקרת לגרסת הנאשם, בניסיון לתקוף אותן.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][dt_gap height="25"][dt_call_to_action content_size="normal" line="true" animation="shake"]

לפרטים נוספים / לקביעת ייעוץ – צרו קשר: 03-6969080 או השאירו את פרטיכם:

[contact-form-7 id="3967" title="טופס אנכי הנעה לפעולה"][/dt_call_to_action][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים