עו"ד פלילי על פרשת אפי נוה: "דינן של ראיות שנתפסו בניגוד לדין ובהפרת חוק – להיפסל"

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

בכתבה שפורסמה באתר וואלה NEWS, התייחס עו"ד פלילי שרון נהרי, לתפיסת תכתובות הטלפון של יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה, ולאופי הבלתי חוקי של השגת הראיות: "לפי חוק הגנת הפרטיות, חוק סדר הדין הפלילי, וחוק המחשבים, השגת הראיות והפצתן, נעשו בניגוד לדין. מהו הדין של ראיה שנתפסה בניגוד לדין ובהפרת חוק? לפי בית המשפט העליון, אותה הראיה עשויה להיפסל כליל כראיה קבילה".

בהארכת מעצרו של נוה ביום רביעי (16.1), נמצאו בידי החוקרים תכתובות מהפלאפון של נווה, אך לטענת סנגורו, הממצאים נתפסו באופן לא חוקי, ולאחר מכן נמסרו לכתבת גלי צה"ל הדס שטייף.

לפי עו"ד פלילי שרון נהרי, לא רק שראיה לא חוקית – דינה להיפסל, אלא ייתכן כי גם ראיות שהושגו באמצעותה, יפסלו גם הן. בית המשפט העליון כבר קבע בעבר, כי ראיה "כשרה" הנגזרת בצורה ישירה מראיה לא חוקית, תהיה פסולה גם היא. יחד עם זאת, קבע בית המשפט העליון כי ראיות נגזרות לא בהכרח ייפסלו, וכל מקרה ייבחן לגופו.

עו"ד פלילי שרון נהרי מסביר: "גם במקרה של אפי נוה, דינה של הראיה הוא להיפסל. לדעתי ברגע שכבר יודעים את מהות ותוכן העניין, ראיות שהן לא כשרות ומאותו המקור, גם הראיה שהושגה מלאכותית באופן כשר, לא תחזיק מים".

בנוסף, עו"ד נהרי, המייצג את המתמחה שפרשת אפי נוה, התייחס בחדשות 13, לעובדה שאין שום ראיות לכך שיחסיה עם החשוד, הובילו לקידומים כלשהם בלשכה

 

עדכונים נוספים