עו"ד שרון נהרי על פרשית השחיתות הקשה שנחשפה בבית שמש

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

בעת האחרונה, התוודענו לפרשיית שוחד חדשה במחוזותינו. אותה הפרשה, נוגעת לחשד למעשי שחיתות במסגרת עיריית – בית שמש. לפי העובדות הידועות בשלב זה, החשד מתייחס לביצוען לכאורה של עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים, עבירות מס ועוד, שנעשו באמצעות שני עובדים בכירים בעיריית בית שמש ושמונה אנשי עסקים ויזמים אשר נעצרו ונחקרו תחת אזהרה.  

משטרת ישראל הבטיחה כי היא תמשיך לחקור ולבדוק את הנושא לעומק, וכי לא תעצור או תבחל באמצעים על מנת לרדת לשורש העניין. "פרשיות שחיתות במגזר הציבורי פוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים נורמטיביים" – כך נמסר בהודעה הרשמית. שרון נהרי, עו"ד פלילי וצווארון לבן בעל ניסיון עשיר בייצוג בעבירות מסוג זה, מתייחס לפרשה, מגיב לחשדות הכבדים ומנתח את המצב מראות עיניו של אדם העוסק בחוק ובמשפט, אשר מאחוריו שנים של ניסיון בכל הנוגע לעבירות פליליות מסוג זה.

"כמי שייצג בכמה פרשיות מרמה ושוחד וכן כמי שייצג ומייצג בפועל נושאי משרה ציבוריים כגון: ראש המועצה של זיכרון יעקב בפרשית שחיתות, וכמי שמייצג כיום בפועל את עזרא גרשי ראש מועצת עמנואל, אומר כי בדרך כלל מדובר בפרשיות ובהן מספר רב של חשודים. המשטרה זורקת רשת רחבה כאשר מטרתה היא לאו דווקא לעצור את כולם, אלא לגרום לכך שהקודקודים יוסגרו", מבהיר עורך דין הפלילי נהרי. "שאר העצורים מתופעלים ע"י המשטרה בטקטיקות שונות, על מנת שידברו וישתפו פעולה עם הפללת האחרים".

כיצד יתכן שפרשה בסדר גודל כזה התפוצצה רק כעת?

עו"ד שרון נהרי, יכול להעיד מניסיונו רב השנים, כי התפוצצות הפרשיה בשלב כה מאוחר אינו דבר חריג, ולמעשה הוא אף דבר שבשגרה. המשטרה מבצעת במשך חודשים ארוכים חקירה סמויה על מנת לאסוף כמה שיותר ראיות כנגד החשודים כדי לבסס את החשד מעל לכל ספק, כאשר רק לאחר מכן מבצעת מעצרים.

לא תמיד ישנו אינטרס משותף לשמור על הסוד, כדוגמת הפרשיה הנ"ל. המשטרה מנסה לגייס את החשודים הפחות מעורבים, ולגרום להם לשתף פעולה. לכן אין להם אינטרס לשמור על שתיקה. "החשודים מקבלים הצעות להקלה בעונש, או אף לשמש כעדי מדינה, זאת בתמורה לכך שיחשפו וישתפו בכל המידע שיש ברשותם", מסביר עו"ד נהרי.

כמובן, אם הפרשיה לא הייתה מתפוצצת הדברים היו ממשיכים להיאסף ולהצטבר לכדי עבירות פליליות. יש לזכור שכרגע החשודים בחזקת חפים מפשע, על כן יש לשחררם בתנאים מגבילים ולאפשר להם להמשיך להתנהל בחוץ ולתכנן את המשך הגנתם מפני החשדות וההאשמות שבדרך.

עו"ד פלילי שרון נהרי מסכם: "תיקים מהסוג הזה לא פעם נסגרים לאחר תום החקירה, גם כנגד הבכירים ביותר. יש להתמקד בכל החשדות והחשודים לגופו של עניין".

עדכונים נוספים