על הלבנת הון וההבדלים לעומת עבירות מס

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

במושג הלבנת הון החלו להשתמש בארצות הברית החל מ-1920, אז פעלו במדינה סוחרי אלכוהול. באותן שנים האלכוהול בארצות הברית לא היה חוקי, והוטל איסור על סחר באלכוהול.

למרות זאת, למדינה לא היה כל פתרון לתפוס את סוחרי האלכוהול הבלתי חוקיים, ולא הייתה לה כל דרך למצוא את הכספים שהם הצליחו להסוות כתוצאה מהפעילות העבריינית ולהלבין אותם.

לעומת לארצות הברית, בישראל נכנס חוק האיסור להלבנת הון לאישור ולתוקף בשנת 2000. לאחר מכן גם הוקמה והחלה לפעול הרשות להלבנת הון.

למעשה, המטרה היא לתפוס את אותם כספים שהגיעו בעבירת המקור – עבירות סמים, רכוש ואחרות – כתוצאה מפעילות עבריינית. בעקבות אותה עבירת מקור הכספים הועברו והוסוו בכל מיני מקומות כדוגמת חברות קש או צד שלישי, וכך למעשה ניתן ליצור הלבנה של אותם כספים שהגיעו מאותה עבירת מקור.

ההבדלים בין הלבנת הון להעלמת מס

ההבדל הגדול בין השניים הוא למעשה ההסוואה של הכספים והלבנתם. גם עבירת מס רגילה מאפיינת השתמטות ממס והעלמתו, אך חשוב לומר שבעבירת הלבנת הון המקור הוא לא חוקי מלכתחילה ומלווה בעבירה. בנוסף, ישנו גם אלמנט ההסוואה – מסווים את הכסף ומלבינים אותו.

לפרטים נוספים / לקביעת ייעוץ – צרו קשר: 03-6969080

עדכונים נוספים