על חשיבותו של ייצוג משפטי לעסקים ותאגידים בינלאומיים

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

טבעם הסבוך של העסקאות המתבצעות ברשת האינטרנט

לעסקים רבים היום יש פן בינלאומי מובהק. בעידן האינטרנטי עסקים רבים מנוהלים באמצעות רשת האינטרנט. מגוון הפעולות הנעשות ברשת האינטרנט הן מגוונות ולרוב נושאות אופי בינלאומי, היות וידוע שלרשת האינטרנט אין גבולות טריטוריאליים. עובדה זו יוצרת מגוון של בעיות משפטיות עבור עסקים המתנהלים באמצעות רשת האינטרנט, או לעסקים אשר נותנים שירותי תמיכה או כל שירות אחר לעסקים אלה. 

אנשים ומחשבים - עו"ד פלילי שרון נהרי

מאת: עורך דין פלילי שרון נהרי ועו"ד טל אלפרן

כך למשל, עסק קבלן הנותן לשירות לעסק מזמין ,המבצע עבירה פלילית, יכול להיות חשוף לאישומים להם נחשף העסק הקבלן אם תוכח מודעותו של בעל העסק הקבלן או עובדיו למעשים הלא חוקיים המבוצעים על ידי המזמין. בנוסף, מתן שירות לעסק המבצע עבירה פלילית יכולה להקים עבירה של סיוע לדבר עבירה, ולעיתים, במקרים חמורים אישום בהתאם לדוקטרינת המבצע בצוותא לפי הדין הישראלי.

מבצע בצוותא נחשב מבצע עיקרי. ויודגש, במשפט הפלילי על התביעה להוכיח מודעות למעשים הלא חוקיים, להבדיל ממודעות לעובדה שפעולות העסק המזמין אינן חוקיות. כלומר מספיק שהיית מודע לעובדה שהתבצע מעשה, ואין דרישה שתהיה לך מודעות שהמעשה שהתבצע אינו חוקי.

כמו כן, פעולות עסקיות יכולות להיות חוקיות במדינה אחת, אולם הן אינן חוקיות במדינה אחרת. מכירות של תרופות אונליין, מכירת מוצרי טבק, ומוצרי דיוטי פרי אחרים, הפעלת אתרי הימורים הן רק דוגמאות מעטות. רק בארצות הברית לבדה קיימת מערכת דינים מסועפת של איסורים פליליים בענייני מכירות של מוצרים באינטרנט. דינים אלה מקימים חובות דיווח לרשויות האמריקאיות, כאשר עסקים אשר מנוהלים באינטרנט מחו"ל כלל לא מודעים לחובות אלה.

עבירה אחת יכולה להקים שרשרת של עבירות נוספותמשרד עורכי דין פליליים שרון נהרימשרד עורכי דין פליליים שרון נהרי

הפרה של איסורים אלה יכולה להוביל להפרה של איסורים אחרים שעניינם עבירות הקשורות במס, מכס ומרמה באמצעות דבר דואר. עבירות אלה נושאות בצידן עונשים כבדים. כמו כן, ארה"ב אינה כבר אינה מהססת לבקש הסגרה בעבירות שנחזות להיות פעוטות וישנו תקדים היום לכך שארה"ב ביקשה הסגרתו של אדם מאנגליה, בגין הפעלת אתר המפר זכויות יוצרים. אותו מפעיל אתר הוא סטודנט ללא כל עבר פלילי החשוף לאישומים חמורים ביותר.

לצורך הליכי ההסגרה בישראל, התנאי הוא שהמעשה הינו עבירה הן בישראל והן במדינה בה האדם מבוקש. יחד עם זאת חשוב לזכור שמדובר בעסקים אשר מאחוריהם אינטרסים כלכליים, וכך העברה של כספים שהם פרי ביצוע עבירה ממקום אחד למשנהו, או בין עסק לעסק יכולה להקים עבירה של הלבנת הון או סיוע להלבנת הון.

כיום, היות ומתקיים מאבק עולמי בהלבנת הון, ברוב המדינות בעולם ישנו חוק איסור הלבנת הון. לכן אף אם מעשה עבירת המקור אינו עבירה במדינה אחת, עדיין יכול להתקיים התנאי של פליליות כפולה לצורך ניהול הליך הסגרה. בנוסף, עסקים לגיטימיים אינם מעוניינים לעבור על חוק אשר יהפוך אותם למבוקשים במדינה אחרת ולכן היות וברצונם של אנשי עסקים להתנייד באופן חופשי בלא שתודבק להם תווית של מבוקש בביקורת הגבולות בכל מקום אליו יגיע.

המטרה – להרגיע את בעלי העסקים ולאפשר להם מרחב תמרון במסגרת החוק

משרד עו"ד פלילי שרון נהרי מתמחה בליווי צמוד וייעוץ משפטי לעסקים בינלאומיים אשר מטבעם ושלא מרצונם עלולים להיות חשופים להעמדה לדין פלילי. אנו לומדים באופן הדוק עם הלקוח את אופי פעולות עסקו ומעריכים את מידת היחשפותו להעמדה לדין בישראל ובחו"ל.

זאת ועוד, אנו פועלים באופן צמוד בייעוץ על מנת להבטיח שפעולות לגיטימיות של עסק לא יהיו חשופות לאשמה פלילית בהתאם לדין הישראלי, ועורכים חוות דעת מקיפות ומפורטות אודות פעולות העסק ומידת פגיעותם להעמדה לדין, תוך מחקר מעמיק של התקדימים המשפטיים בארץ ובחו"ל.

כך, לאחר מחקר מעמיק שכזה אותו עסק יוכל להיות בטוח יותר שהוא אינו מבצע עבירה פלילית שלא מרצונו.  משרדנו הנו בעל קשרים למשרדים מובילים בחו"ל, אשר נותנים לנו חוות דעת בנוגע לדין הזר ומידת היחשפותו של איש העסקים לאישום פלילי על פי הדין הזר. כך בחוות הדעת אנו יכולים להעריך את יכולתה של המדינה האחרת לבקש הסגרה.

עדכונים נוספים