קצין משטרה נאשם בעבירות מין בקטינים: האם הוא מסוכן לציבור?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

sdsdבאתר גלובס דווח על כתב אישום שהוגש בבית משפט השלום בתל אביב על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, כנגד קצין משטרה. הקצין נאשם ב-9 אישומים הנוגעים בעבירות מין שונות, ובהן הטרדה מינית ומעשה סדום בקטינים אותם הכיר בצ'אטים באינטרנט.

במהלך למעלה משנה, כך עולה מכתב האישום, בהזדמנויות רבות שונות, נהג קצין המשטרה להיכנס לצ'אטים ברשת בזהות בדויה בנוגע לגילו ולשמו. הקצין תר אחר גולשים שהתרשם כי הם קטינים, וערך איתם שיחת צ'אט. בחלק מהמקרים, הוא עבר לשוחח איתם באמצעות תוכנות ואפליקציות כמו סקייפ ו-וואטסאפ. אופי ההתכתבויות עם הקטינים שהיו בני מתחת ל-16, על פי כתב האישום, היה מיני. הקצין תיאר מעשים מיניים שהוא מעוניין לבצע בקטינים וביקש מהם לשלוח תמונות אינטימיות שלהם, לחשוף חלקים בגופם או לבצע בעצמם מעשי אוננות, לשם גירויו וסיפוקו.

יתרה מזאת, על פי כתב האישום, נפגש הקצין עם מספר קטינים, ביצע בהם מעשים מיניים וקיים עמם יחסי מין – וכל זאת כשהוא מודע לגילם. בעבר התנהלה כנגד הקצין חקירה בגין חשדות דומים, ולאחריה הוא שוחרר למעצר בית. מאז, נתפסו חומרים רבים אחרים שהביאו למעצרו.

העבירות חמורות יותר מכיוון שמדובר בקצין משטרה?

האישומים המצוינים בכתבה נוגעים לעבירות מין כגון מעשים מגונים, מעשי סדום וככל הנראה גם החזקת חומר תועבה, בשל החומרים שנתפסו. המדובר באישומים חמורים במיוחד, לאור העובדה כי בחלק מהמקרים נפגש הנאשם עם הקטינים והיה מגע פיזי – כלומר, אין המדובר במעשים שנעשו רק באמצעות המדיה.

העובדה כי הנאשם הנו קצין משטרה יוצרת לכאורה העצמה של חומרת האישומים כיוון שישנה פגיעה חמורה באמון הציבור: מי שמופקד לדאוג לשלום הציבור ולמנוע עבירות, דווקא מבצע אותן. ייתכן מאוד שנוספה עבירה של הפרת אמונים. עובדת היותו קצין משטרה תהיה משמעותית בעיקר בשלב הטיעונים לעונש, שם תטען המאשימה לאותה הפרת אמון הציבור החמורה כתוצאה ממעשיו וממעמדו.

אם היו מסתיימים מעשיו של הקצין במדיה בלבד ולא כוללים מפגשים עם הקטינים, אזי שסעיף מעשי הסדום החמור והמקביל לסעיפי האינוס, לא היה נכנס לכתב האישום ובשל כך היה מדובר בכתב אישום חמור פחות. אולם יש לשים לב להבדל בין שיחות בלבד, בהן מבקש הנאשם תמונות לבין שיחות שבהן מבקש הנאשם מהקטין לבצע בעצמו מעשים מיניים. המקרה השני חמור יותר, כיוון שהמדובר במעשה מגונה המבוצע בקטין על ידי הקטין בהשפעת הנאשם, דבר המתאפשר לאור ניסוח סעיפי האישום.

מסוכנותו של הנאשם לציבור

נאשם המואשם בעבירות מין בכלל, ובפרט כאשר אוכלוסיית הקורבנות הנה קטינים, נחשב כבר משלב החשדות ל"מסוכן לציבור" בשל העובדה כי בדרך כלל מדובר במי שיחזור ויבצע את העבירות ומכיוון שקורבנותיו זמינים ומתחלפים ואין המדובר במי שביצע עבירה כלפי אדם ספציפי. על כן בית המשפט נוטה לראות בחשודים אלו מסוכנות גבוהה ותנאי המעצר שלהם חמורים יותר.

מה יכול עו"ד פלילי המייצג את הנאשם לטעון במקרה זה?

כמו בכל תיק, יבחן עורך דין פלילי את הראיות המצויות בתיק ואת טיבן ועל פי הממצאים יטען טענות ענייניות לראיות. עורך דין פלילי יידע להנחות את הנאשם באשר להמשך הטיפול בתיק ופעמים רבות יפנה את הנאשם להליך טיפולי אשר יסייע לו בהמשך חייו בעיקר ואף יכול להשפיע על הענישה הצפויה בתיק. המדובר בדרך כלל בתיקים מורכבים ואין נוסחה אחת לטענות או לאפשרויות העומדות בפני הנאשם.

עדכונים נוספים