שרון נהרי ב-103FM: "פרשת איתמר שמעוני קשורה קשר הדוק לתיקי נתניהו"

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
שרון נהרי איתמר שמעוני

עורך הדין הפלילי שרון נהרי, אשר מייצג את ראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני, התראיין לתוכנית הרדיו של ארא"ל סגל ב-103FM, וזאת על רקע הפרסומים לפיהם עו"ד ליאת בן ארי מפרקליטות מיסוי וכלכלה, המליצה על קידומה של השופטת מרגולין לבית המשפט המחוזי. מדוע זה בעייתי? משום ששמעוני לא היה מודע לקשר בין עו"ד ליאת בן ארי לשופטת מרגולין.

ליאת בן ארי היא התובעת בתיקי נתניהו, אשר עוסקים בין השאר בטענות שוחדיות לסיקור אוהד שקיבל נתניהו. מרגולין הייתה השופטת בתיק של איתמר שמעוני: מרגולין אמנם זיכתה את איתמר שמעוני מאשמת שוחד בעבור סיקור אוהד, אולם היא כתבה פסק דין מפורט המסביר מתי מערכת יחסים בין איש ציבור לגוף תקשורת הופכת למערכת יחסים של שוחד תמורת סיקור אוהד. הניתוח של השופטת מרגולין בעניין זה, נכתב כאוביטר, כלומר לשם הרחבה שעקרונית אינה נחוצה לצורך הכרעה באותו מקרה. עם זאת, חוות דעתה בתיק עשויה להיות רלוונטית לתיקי נתניהו, ובפרט לתיק 4000 העוסק במערכת היחסים בין אלוביץ' (אז הבעלים של אתר וואלה!) לבין נתניהו ומשפחתו. לפחות מבחינת מראית עין, ניתן לטעון שיש חשד לקשר בין קידומה של מרגולין למחוזי לבין פסק הדין שנתנה מרגולין בעניין איתמר שמעוני.

נהרי הדגיש ברדיו לאראל סג"ל: "יש הנחיות לשופטים, לפיהן שופט המקבל אדם שהוא מכיר, חייב להודיע לצדדים, והם יכולים לבקש שלא ישפוט במשפטם… השופטת מרגולין ישבה בתיק של שמעוני למרות שסיימה את התקן שלה לכך. מעבר לכך, עו"ד ליאת בן ארי עשתה את השימוע לפני העמדה לדין לאיתמר שמעוני, ובשום שלב, השופטת מרגולין לא חשפה בפני שמעוני את מערכת היחסים שלה עם עו"ד ליאת בן ארי". כעת המשפט מצוי בשלב הטיעונים לעונש, ויתכן שהטענה הזאת תשמש בערעור אם יוגש בסופו של דבר.

האזינו לקטע:

עדכונים נוספים