בהליך הסגרה לישראל רצוי להילחם עוד בדיון במדינה הזרה

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עצור הסגרה תאילנד

חשוד בן 58  בתקיפת קטין הוסגר בשבוע שעבר לישראל מתאילנד. החשד כלפיו הוא שבשנה שעברה, תקף מספר קטינים במסיבה, כאשר אחד מהם פונה לטיפול רפואי כאשר הוא סובל מחבלות קשות. החשוד ברח לרומניה לאחר התקיפה, ועבר במספר מדינות עד שנעצר בתאילנד על ידי שיתוף פעולה בין המשטרה המקומית, האינטרפול ומשטרת ישראל. על פי הפרסומים, הוגשה הצהרת תובע והנער אמור להיות מועמד לדין בגין תקיפת קטינים.

המקרה הזה הוא עוד נקודת אור ודוגמה לשיתוף פעולה של רשויות אכיפת החוק בין ישראל ותאילנד. בתור סנגור המתמחה בהסגרה, אני סבור שהמלחמה "הסנגוריאלית" כנגד ההסגרה, הייתה צריכה להיעשות בדיון בבקשת ההסגרה בתאילנד, אולם נראה כי לא טענו כנגד ההסגרה באותה עת. מכל מקום, כאשר עורך דין ישראלי המייצג ישראלי שעצור בחו"ל ומועמד להסגרה בישראל, תמיד כדאי שיילחם כבר בבית המשפט במקומי שם מתבקשת הבקשה להסגרה לישראל, וכן לעשות זאת בשיתוף פעולה עם עורך דין מקומי המתמחה בהליכי הסגרה.

צריך לזכור שדיני ההסגרה של מדינת ישראל שונו, כך שרשויות  אכיפה שונות ברחבי העולם הונחו לשתף פעולה עם בקשות להסגרה שמגיעות ממדינת ישראל. אפשר לפנות לאינטרפול בבקשה למעצר בינלאומי. בסופו של דבר, הגלובליזציה מונעת מצב שמדינה תהפוך למקלט לבריחה מהעמדה לדין.

עדכונים נוספים