אופן הטיפול של עו"ד פלילי בעבירות סמים של קטינים

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עבירות סמים של קטינים - עו"ד פלילי שרון נהרי

[vc_row bg_type="no_bg"][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="4907" img_size="full"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]באתר mynet פורסמה לאחרונה כתבה על חשד ולפיו קטין בן 16 הקים והפעיל תחנת סמים בקריית מוצקין. הפרשה החלה בעקבות מידע שהגיע אל תחנת זבולון על הנער, ולכן נפתחה כנגדו חקירה סמויה כדי לאסוף ראיות כנגדו. בשלב מסוים הפכה החקירה לגלויה והשוטרים פשטו על בית הנער ועצרו אותו. השוטרים גילו שהנער הפעיל תחנת סמים בסמוך לביתו.

לטענת המשטרה, בידיה ראיות שקושרות את הנער לעבירות סחר בסמים והדחת קטין לשימוש בסם. כמו כן טענו במשטרה שנבדק כמה זמן נמשכה הפעילות שמתוארת לכאורה ומה היה היקף הסמים שנמכר.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][vc_column_text]

הפן הפלילי והשפעתו על הקטין

כל קטין נשפט בבית המשפט לנוער – ובהגדרה, קטין הוא מי שטרם מלאו לו 18 שנים. בכל עבירה ובכלל זה, גם בעבירות חמורות של סחר בסמים המגיעות לבית המשפט בעניינו של קטין, העקרונות המנחים של חוק הנוער יחולו על המקרה. העיקרון המנחה החשוב ביותר הוא שבבית משפט לנוער ואף בבית המשפט המחוזי (הדן בעבירות חמורות של קטינים) במשפט של קטין, שיקולי השיקום ודרכי הטיפול מקבלים מעמד בכורה על פני שיקולי ענישה של גמול והרתעה, הפועלים יותר במשפטו של בגיר.

לכן, גם במקרה המתואר כאן, על אף חומרת העבירה שבוצעה לכאורה, יופעלו שיקולי השיקום ודרכי הטיפול. סביר להניח כי תיבחן לעומק סיבתו של הקטין לפנות לסחר בסמים, המקור לביצוע העבירה והנסיבות האישיות שלו, וזאת על ידי שירות המבחן אשר מעורב בהליך כבר מתחילתו.

האם צפויה הרשעה או ענישה?

ענישת קטינים היא מורכבת וישנה קשת רחבה מאוד של דרכי טיפול וענישה. סביר להניח שראשית ייבחן המקרה על ידי שירות המבחן. אם הנער יחל שיקום משמעותי, הרי שייתכן מאוד שיוכל לסיים את התיק כנגדו גם באי הרשעה הצמודה לשירות לתועלת הציבור (של"צ) ובצו מבחן המורה לו להמשיך בהליך טיפולי. ואולם, ישנם מקרים שבהם על אף הליך טיפולי, נגמר התיק בהרשעה יחד עם ענישה וזו יכולה לבוא בדמות מאסר על תנאי, עבודות שירות ולעתים אף במאסר בפועל. בית המשפט לא ממהר לגזור מאסר בפועל אם הוא רואה אופק שיקומי בעבירות אלה.

טיפולו של עורך דין פלילי

במקרים מסוימים של עבירות סמים המבוצעות על ידי קטינים, הקטינים עצמם למעשה 'עובדים' עבור עבריין אחר כדי לטשטש את עקבותיו של עבריין הסמים. אם הנער אכן עבד עבור אדם אחר, יצטרך עו"ד פלילי לדלות את המידע הזה מתוך חומר החקירה. סביר להניח כי עורך דין בעל ניסיון וידע בייצוג קטינים יעשה הכל לטובת הקטין ויפנה אותו מיד להליך טיפולי ולשיקום, וכן יבחן את חומר הראיות בתיק על מנת לעמוד על הראיות המקלות עם הנאשם.

הקטין חשוד בין היתר בעבירת הדחת קטין לשימוש בסמים. במקרה זה יכול לטעון עורך דין פלילי כי מאחר שהנאשם בעצמו קטין, הסעיף הנ"ל לא חל, מאחר שסעיף הדחת קטין מטרתו לשמור על קבוצה מוגנת – 'קטינים'. כאשר המבצע בעצמו משתייך לאותה קבוצה מוגנת, הרי שהמשמעות של הסעיף נופלת ועל כן ניתן לבקש להסירו בהתאם לנסיבות.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][dt_gap height="25"][dt_call_to_action content_size="normal" line="true" animation="shake"]

לפרטים נוספים / לקביעת ייעוץ – צרו קשר: 03-6969080 או השאירו את פרטיכם:

[contact-form-7 id="3967" title="טופס אנכי הנעה לפעולה"][/dt_call_to_action][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type="no_bg"][vc_column][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים