אילו מקרי החזקת סמים בדרך כלל לא יובילו להרשעה?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עורך דין פלילי שרון נהרי - לא כל עבירת סמים מובילה להרשעה
עורך דין פלילי שרון נהרי - לא כל עבירת סמים מובילה להרשעה
עורך דין פלילי שרון נהרי – לא כל עבירת סמים מובילה להרשעה

על פי חוק העונשין, החזקת כמות, ולו מזערית של מריחואנה או חשיש, נחשבת לעבירה פלילית העלולה להוביל לחקירה, לפתיחת תיק פלילי, למעצר ואף למאסר. יחד עם זאת, החזקה ושימוש בסמים המכונים 'קלים מאוד' נפוצים בימינו גם על ידי אנשים נורמטיביים, בגילאים שונים ומכל שכבות האוכלוסייה.

לעתים קרובות ובמקרים מסוימים מערכת המשפט נוטה להקל ואף להימנע מהרשעה. זאת, כדי להימנע מלהכתים את חייהם של אנשים מן השורה בכתב אישום פלילי עקב עבירות סמים, ובמטרה להקל על עומסי מערכת המשפט. ואולם, על מנת להימנע מהרשעה חשוב מאוד לפנות מוקדם ככל האפשר לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי, מטעם עורך דין פלילי המתמחה בעבירות מסוג זה.

יש להבין כי לעתים קרובות התייעצות עם עו"ד לחקירת משטרה עושה את כל ההבדל בין ביטול ההליך לבין הרשעה.

מקרים בהם בית המשפט יכול להימנע מהרשעה

בעזרת הכוונה של עו"ד לחקירת משטרה, וכן בשלבים נוספים, ניתן להימנע מהרשעה במצבים הבאים:

  • אדם ללא כל עבר פלילי שזאת לו עבירת סמים יחידה וראשונה. כאמור, מניעת ההרשעה מכוונת למנוע הכתמה של שמו ועתידו של הנאשם מבחינה אישית ומקצועית ולאפשר לו להמשיך לנהל אורח חיים נורמטיבי.
  • מעידה חד פעמית – אם בית המשפט השתכנע כי הנאשם מבין את חומרת מעשיו, מתחרט עליהם ומבטיח שלא יבצעם שוב.
  • נסיבות המקרה וחומרתו משפיעות במקרי עבירות סמים של החזקה ושימוש בלבד. יש לציין כי הודאה בשימוש בסמים בעת מפגש חברתי עלולה להוביל להחמרת האישום, לכדי עבירה של החזקת סמים לצורכי אספקה ו/או להחזקה שלא לשימוש עצמי.

חשיבותו של עורך דין פלילי במניעת הרשעה

חשוב להבין כי במרבית המקרים, אי הרשעה בעבירות החזקת סמים דורשת סיוע, ייעוץ והכוונה של עורך דין פלילי, המכיר היטב את מערכת המשפט והמשטרה. עורך דין מנוסה יכול לסייע בהפחתת אישומי סמים חמורים לכדי סעיפי אישום קלים, מה שיקל מאוד על ההתייחסות למקרה ואף עשוי להוביל לביטול הרשעת הנאשם. כמו כן, בהתאם לעברו, למעמדו ולאישיותו של החשוד, ובהתאם לנסיבות המקרה, עורך הדין יוכל לפעול למניעת הרשעה בעבירות החזקת סמים על ידי הצגת טיעונים לטובת מרשו.

עדכונים נוספים