בית המשפט העליון קבע: חילוט כספים לא יבוצע במקרה של חשד בעבירות מס בלבד

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
שרון נהרי - חילוט כספים

השאלה אשר נדונה בבית המשפט העליון, היא האם סמכות התפיסה שיש לחוקרים לתפוס רכוש וכספים בהתאם לפקודת סדר הדין הפלילי, חלה למעשה גם על כסף מזומן הקשור בעבירה של אי-דיווח לרשויות המס. בית המשפט העליון פסק כי מקום בו מדובר בחשד לעבירת מס בלבד, לא תהא סמכות לרשויות אכיפת החוק לתפוס את כסף מזומן.

בית המשפט העליון קבע כי המדינה לא יכולה לתפוס (להחרים באופן זמני עד שתתקבל החלטה על חילוט לאחר הגשת כתב אישום והרשעה) כסף מזומן, שנתפס בבתי חשודים בחשד לביצוע עבירות העלמת מס – אשר אינם חשודים גם בעבירות הלבנת הון. כלומר לא ניתן לחלט כספים אשר התקבלו מפעולות, רק בגלל שקיים חשד שההכנסות לא דווחו לרשות המסים. מדובר בהחלטה נוספת במסגרת שורת החלטות, בהן בית המשפט העליון למעשה משרטט את גבולות התפיסה והחילוט, וכי המשטרה והפרקליטות אינן יכולות לעשות שימוש באמצעים אלו ללא כל הגבלה.

משרדנו מתמחה בייצוג וליווי צמוד של נחקרים וחשודים במגוון עבירות פליליות ולרבות בעבירות מרמה, הונאה, גניבות, עבירות מס, הלבנת הון, עבירות כלכליות, פשיעה בינלאומית, סייבר והסגרות, ושם דגש על בדיקה יסודית בכל הליכי החקירה, תפיסת רכוש וכספים, תוך שמירה על זכויות החשוד והנחקר, אשר במקרה זה מתבטאת בהגשת בקשות לבתי המשפט לשחרור הרכוש והכספים, בדיקת הנהלים והתקנות ופסיקת בתי המשפט בכל מקרה.

עדכונים נוספים