עורך דין פלילי שרון נהרי התראיין לרדיו אשל הנשיא בנושא עבירות מין

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

עורך דין פלילי שרון נהרי התראיין בשבוע שעבר לרדיו אשל הנשיא והתייחס בדבריו לפרשה הפלילית במסגרתה מורה בן 45 קיים יחסי מין עם תלמידתו בת ה-15 אך לא הואשם במעשה אונס כי אם בבעילה אסורה בהסכמה.

האזינו לדבריו של עורך דין פלילי שרון נהרי לרדיו אשל הנשיא

 

ההבחנה שבין עבירת האינוס לעבירת בעילה אסורה בהסכמה

בדבריו חידד את עו"ד שרון נהרי המתמחה בייצוג נאשמים וחשודים במשפט הפלילי את ההבחנה שבין שתי העבירות באומרו כי בעוד שבעבירת האונס אין כלל הסכמה להחדרתו של איבר מין או חפץ לאבר מינה של האישה, הרי שבעבירת הבעילה בהסכמה, מדובר על מעשה פלילי וזאת על אף שבוצע בהסכמה, משום שמדובר בקטינה מתחת לגיל 16 – בדיוק כפי שעולה מנסיבות הפרשה דנן.

עוד הסביר עורך הדין הפלילי שרון נהרי כי המחוקק חילק את עבירת הבעילה האסורה בהסכמה לכמה מקרים שונים שמהם עולה רף ענישה שונה: במקרים שבהם מלאו לאישה 18 שנים, אך היא קיימה למשל יחסי מין בהסכמה עם אדם שניצל לשם כך יחסי מרות שהיו ביניהם – הרי שהעונש המקסימלי שיוטל על הנאשם יהיה 3 שנים. בה בעת, באם מדובר בקטינות מתחת לגיל 16 כפי שקרה במקרה שתואר לעיל – הרי שהעונש המקסימלי שאותו רשאי בית המשפט להטיל על הנאשם יהיה חמש שנות מאסר בפועל.

כל זה כמובן מנוגד בתכלית לעבירת האונס שבמסגרתה לא ניתנה הסכמה כלל ומכאן שהעונש המקסימלי על עבירה מסוג זה הוא 16 שנים כאשר המחוקק אף קבע שבית המשפט לא יכול לחרוג מרף ענישה הנמוך ממאסר בפועל של 4 שנים וזאת במידה ומדובר בטעמים חריגים שיירשמו וינומקו.

עדכונים נוספים