ההבדל בין אונס למעשה מגונה במשפט הפלילי

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עבירות מין - עו"ד פלילי שרון נהרי

[vc_row][vc_column][vc_column_text]עבירות מין - עו"ד פלילי שרון נהריעבירות מין שייכות לסוג העבירות הפליליות החמורות ביותר. עו"ד פלילי שמתמחה בתחום זה נדרש להתמודד עם מקרים שונים שכוללים מעשי אינוס, מעשי סדום, מעשים מגונים ועוד.

כאשר בוחנים את העבירות הללו, ניתן לגלות בהן כאלה בעלות מאפיינים משותפים ומאפיינים שנבדלים אלו מאלו. נבחן מהו ההבדל בין אונס לבין מעשה מגונה מבחינת המשפט הפלילי בישראל.

הבדלים שבחומרה

גורם מרכזי שמבדיל בין אונס לבין מעשה מגונה הוא מידת החומרה של העבירה. אונס, שמוגדר כהחדרת איבר או חפץ לאיבר המין של האישה, נחשב לעבירה חמורה יותר לעומת מעשה מגונה. עורך דין פלילי שעוסק בתחום עבירות המין יתקשה יותר למצוא נסיבות מקלות במקרים של אונס, לעומת מקרים של מעשים מגונים.

מעשים מגונים נבדלים בנקודה נוספת. לעומת מעשה אינוס, הם הרבה יותר קשים להגדרה, והחוק הרבה פחות חד וברור לגביהם. עבירות כאלה יכולות לכלול חשיפה בפומבי, אוננות ומעשים אחרים שאינם מהווים פגיעה בגופו של הקורבן, אם כי עלולות להיות להם בהחלט השלכות פסיכולוגיות לא פשוטות ואף חמורות. ראוי לציין שישנם מעשים מגונים שהמרחק בינם לבין אונס של ממש אינו רחוק, והם בהחלט יכולים לכלול גם פגיעה בגופו של קורבן העבירה.

עורך דין פלילי שרון נהרי - עבירות מיןמוטיב ההסכמה

פעמים רבות, עורך דין לעבירות פלילים שעוסק במקרה של עבירות מין, יידרש לשאלת ההסכמה. לרוב, הן במקרים של אונס והן במקרים של מעשה מגונה קיים מרכיב של אי הסכמה. לעתים אי ההסכמה הנו במפורש ולעתים הוא מתקיים במובלע.

במקביל, בשני סוגי העבירות ישנם מקרים שבהם מתבצעת עבירה פלילית, גם אם קיים מרכיב ההסכמה. כאן מדובר על הסכמה שאיננה ניתנת מדעת, כלומר שהמסכים לביצוע הפעולה אינו מודע להשלכות, לתוצאות, או למרכיבים נלווים אחרים (כגון התחזות, הבטחת רמייה לנישואין ועוד).

כאשר מדובר בקטינים, ישנם גילאים שבהם אין בהסכמה כדי למנוע האשמה בעבירה. כאשר מדובר באונס וגם במעשה מגונה שנעשה בקטינים מתחת לגיל 14 – מדובר בעבירה פלילית. במקרים של אונס בגילאים מבוגרים יותר, ישנם מקרים שבהם תוגדר הפעולה כבעילה אסורה בהסכמה, עבירה שנחשבת קלה יותר.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_video link="https://www.youtube.com/watch?v=5m-ZwmvyFyE" el_width="70" align="center" css=".vc_custom_1468584049587{border-radius: 5px !important;}"][/vc_column][/vc_row]

עדכונים נוספים