הקשר בין כספי תרומות להלבנת הון

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.
עבירת הלבנת הון (scottchan)

עבירת הלבנת הון (scottchan)בשנים האחרונות משתכללים ארגוני פשיעה ועברייני צווארון לבן בדרכי הלבנת הכספים והפיכתכם ל'חוקיים'. המדובר בכספים שמקורם אינו חוקי כגון סחר בסמים, זנות, הימורים, גניבות, שוחד ומעילות, בסכומים המוערכים במיליארדי שקלים מדי שנה. בעלי הכסף מנסים להחדירו בחזרה למשק כדי שיהיה לגיטימי בעזרת שיטות ואמצעים שונים, וככל שמערכת האכיפה מנסה לאתר מקורות להלבנת כספים, כך במקביל גם האמצעים הולכים ומשתכללים.

דרכים אלה כוללות בין היתר השקעה ביצירות אומנות, בנכסי נדל"ן, במיזמי סטארט אפ ואף על ידי תרומות לארגונים ולעמותות. חשוב להדגיש כי הלבנת כספים הנה עבירה פלילית חמורה, הדורשת ייצוג של עורך דין פלילי מנוסה בתחומים אלו, שישמש בתפקיד עו"ד לשימוע במקרה של הגשת כתב אישום קרבה ובייצוג בבית משפט, אם יידרש לכך.

שימוש בארגוני צדקה ובעמותות להלבנת כספים

ארגוני צדקה ועמותות בארץ ובחו"ל מהווים עבור עברייני צווארון לבן אמצעי זמין להלבנת כספים, על ידי העברתם כתרומות מצד אחד, כשמצד שני העמותה מייצרת הוצאות פיקטיביות המחזירות למעשה את הכסף לידיהם של העבריינים. שיטה זו מתאפשרת מכיוון שדרך ארגוני צדקה ועמותות עוברים הרבה מאוד כספים במזומן, חלקם מתורמים אנונימיים. כך ניתן להעביר באופן לא חוקי סכומים קטנים של מאות ואלפי שקלים ואף סכומים של מיליוני דולרים. יש לציין כי בשיטה זו ניתן להעלים כספים המיועדים למס הכנסה, ובמיוחד כשמדובר בכספים לתרומה במדינות אחרות.

הלבנת הון באמצעות פיצול תרומות

השימוש בתרומות להבנת הון מתבצע בשיטות שונות ומגוונות, כמו פיצול תרומות לסכומים קטנים יותר ובתוך כך הימנעות מדיווח לרשויות השונות. פיצול תרומה גדולה לסכומים קטנים אסור בחוק, ובישראל מדובר בסכום של 50 אלף ש"ח ומעלה.

האשמה בעבירות הלבנת הון הקשורות בתרומות

לא אחת, אנשים מעניקים תרומות באופנים זהים לאלו של מלביני הון ומוצאים את עצמם בפני העמדה לדין על עבירות חמורות. במקרים אלו ואחרים בהם קיים חשד להלבנת הון, מומלץ לפנות מהר ככל הניתן אל עורך דין פלילי לצורך ייעוץ בנושא.

עדכונים נוספים