מה המשמעות של כתב אישום המיוחס לראש ממשלה בישראל?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

אתרי החדשות סוערים, מהדורות החדשות בערב עוסקות בעיקר בנושא זה, ואפילו מערכת הבחירות האחרונה סבבה סביב החשד המיוחס לראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו. עורך דין לעבירות פליליות שרון נהרי, מסביר שככל הנראה, הדבר אינו חמור כמו שנטען: "לפי חוק יסוד הממשלה, גם באם חלילה יוגש כתב אישום כנגד ראש ממשלה מכהן, הוא אינו חייב להתפטר מתפקידו. ראש ממשלה יודח רק אם יתקיימו שני דברים: הרשעה ופסק דין חלוט".

החוק הצרפתי

עו"ד שרון נהרי מסביר כי במדינת צרפת למשל, ישנו חוק (מה שמכונה ״החוק הצרפתי״ בישראל), המגן על ראש הממשלה במקרים של חקירה פלילית: "כאשר נפתחת חקירה פלילית נגד ראש הממשלה, ניתן לחקור אותו רק כאשר מדובר בעבירה חמורה ומסוכנת, כמו טרור, בגידה, סמים או הלבנות הון. בשאר התחומים – אין חובה להתפטרות של ראש הממשלה, והוא לא יוכל להיחקר במסגרת תפקידו. במקרה זה, תקופת ההתיישנות תוקפא עד לסוף כהונתו, ולאחר מכן יוכלו להעמידו לדין".

לדעתו של עו"ד נהרי, החוק הצרפתי הוא חוק שמיטיב עם המדינה, עם האזרחים ועם ראש הממשלה, ועל כן נדרש לחקוק אותו בכנסת אף בישראל. כל עוד לא מדובר בחקירות בנושאים חמורים וקיצוניים, ניתן להמתין עד לסוף כהונתו של ראש הממשלה ואז להתחיל בחקירות. בכך, ראש הממשלה פנוי ומרוכז אך ורק בניהול המדינה, ואין לו מיני הטרדות בנושאים אחרים. אם מחליטים לחקור ראש ממשלה מכהן בנושאים שאינם כה חמורים כדוגמת שוחד, מלבדו ומלבד משפחתו, סובלים גם אזרחי המדינה, שאינם נהנים מתפקודו המלא של ראש הממשלה".

עדכונים נוספים