הרשעת סרבן גט בעבירה פלילית – מדוע הפסיקה היא בגדר תקדים?

משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
משרד עו"ד שרון נהרי | צווארון לבן, הסגרות ופלילי
עורך דין פלילי שרון נהרי מעניק מגוון שירותים משפטיים בתחום הפלילי וייצוג בערכאות המשפטיות בסוגים רבים של עבירות פליליות. המשרד שעו"ד נהרי עומד בראשו הוכתר על ידי גלובס לאחד מעשרת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

 

לאחרונה התפרסם תקדים שבו סרבן גט נשפט והורשע בבית משפט השלום בירושלים, בגין אי מתן גט לאשתו, זאת למעלה מעשרים שנה. הנאשם הורשע תוך סיווג העבירה כעבירה פלילית לכל דבר ועניין, כאשר את כתב האישום הגישה יחידת התביעות של המשטרה. לפי הכתוב, האכיפה הזו יכולה להכניס לסרבני הגט בינה ודעת בעניין זה, כך שידעו, שאם הם ינסו למרר את חייה של אישה, שהוא מתגרש ממנה – בכוונת תחילה, כדי להרוויח קלפי מיקוח או כצעד טקטי, הם עלולים לעמוד לדין פלילי במדינת ישראל – כולל עונשי מאסר בפועל.

לדעתו של עו"ד שרון נהרי, "מדובר בצעד שאכן מרחיב הפסיקה לגבי סרבני גט, שכן אלו עד היום לא הועמדו לדין. עם זאת, חשוב להמתין ולראות במשך הזמן, את הפסיקות הבאות בעניין, כך שנוכל להגיב בהתאם. בתור עורך דין המייצג לא פעם את הבעלים או את בני הזוג, חשוב לזכור ולא לשכוח כי גם להם יש טענות וסוגיות אישיות, קשות ומהותיות. בכך, לא צריך לסמן ולראות בכל סרבן גט, כאילו הוא מסרב בכוונה תחילה, רק במטרה להאריך את המשפט, או ליצור מסע נקמה".

 

עדכונים נוספים